ORIS Only - deel 3

Klopt en nochtans vind ik dat Oris meer credits verdient. Ze doen echt mooie dingen met een eigen smoel en ze zijn bijna onverslaanbaar in hun prijscategorie (los van de cal 400 reeks).

Inderdaad een knappe prestatie! En op minder dan een jaar tijd een date versie, een no date small seconds en een pointer date, dat doen andere merken wel anders. Voor een klein merk toch wel bewonderenswaardig :slight_smile:

2 likes

Oeh, een no-date 38mm, divers 65 met zwarte plaat en arabic numerals… dat zou eens gaaf zijn.

1 like

Sign me up! :smiley: Alle ingrediënten hebben ze in huis ervoor.

Eigenlijk zegt zo’n render niet veel… Jammer dat er nog geen hands on of echte foto’s genomen zijn. Ik zou het kleur wel eens willen zien met wat daglicht erop :slight_smile:

2 likes

Mooi hoor, perfecte maat, en 5 dagen power reserve :+1:t2: Jammer inderdaad dat het een limited betreft. Als ik toch een nadeel moet noemen… dan toch wellicht iets te ‘gewoontjes’.

Prijs voor Oris hoog wellicht, maar als ik zo rondkijk naar andere merken is dit nog alleszins redelijk.

Oef, zo mooi maar nog te duur…

Voor de helft was ik in de markt, dit is te… helaas

In de teaser zat er wel een stukje van de plaat, die veel meer diepte had dan de renders doen vermoeden. Als dit op de uiteindelijke versie zit, wordt deze ook meteen een stuk spannender (ook tov de gewone versie). Ben benieuwd naar het echte werk, want qua maat en kleurstelling kan het wel een lekkere allrounder zijn.

2 likes

Dat klinkt al beter, hopelijk snel wat plaatjes! We zullen zien of ze lang verkrijgbaar blijven ook, 250 is niet veel.

Ergens is’t wel de ultieme Oris: eigen caliber, verjaardagmodel en Pointer Date :blush:

1 like

Er is wel al wat te vinden blijkbaar! Chronos Korea op instagram.

17 likes

De cijfers lijken we iets van vulling te hebben, voor de kleine seconde indexen lijkt dit niet zo te zijn als het plaatje bovenaan de bestelpagina:
https://www.oris.ch/en/watch/oris-hoelstein-edition-2021/01-403-7776-4083-set

Weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden , beetje grijs/grauw, had misschien iets meer kleur mogen hebben.

1 like

Ik vind m wel wat hebben. Snap best dat een manufacture wel wat mag kosten echter voor zowat de helft zou ik eerder voor een zwarte chronOris gaan. Vind ik mooier.

Als ik dan toch 3400 ballen moet uitgeven is t appels met peren vergelijken maar doe me dan maar een Tudor bb58(b)

3 likes

Zit ik hier met m’n holstein 2020… misschien moet ik deze er maar naast gaan houden. Ik vind die pointer date heel mooi!

Grijs misschien een beetje wennen.

2 likes

Ik vind hem fraai en te duur. In elk geval is het wel een echte limited

1 like

Deze komt uit een hele andere wereld :smirk:

17 likes

Ik vind 'm wel gaaf, maar wel wat saaiig. En ik had er wel een bracelet bij willen hebben…

1 like

Ook mijn gevoel. Zeker voor 250 stuks mocht het wat uitbundiger. Dan is jouw Fratelloris wel meer een knaller :smiley:

1 like

Precies! Die doe ik altijd om naar alle feestjes :wink:

Ik vind de maat wel geslaagd! Al valt de 40mm zeker niet groot

2 likes

Ik vind m gaaf maar wat @Tulipan zegt, beetje saai zo.

Met een blauwe wijzerplaat had dat rood meer kunnen knallen. Opgelegde indexen waren ook wel tof geweest.

3 likes

Ehm heb ik wat gemist?

Als ik de ChronOris er bij pak op de site van Oris zelf zie ik geen 3 wijzer modellen meer staan momenteel, alleen de echte Chrono’s?

Is time only gediscontinued?

7 likes