Ik vond mijn Aquis eigenlijk mooier dan mijn black bay. Daarom heb ik mijn black bay ook maar weer verkocht.
Ik denk dat een aquis en een bb overlap zullen hebben. Een bb en een 65 moet mooi samen kunnen gaan.
Ja, had de 65 movember en die heeft toch wel overeenkomsten met m’n 58.
Maar de bracelet van de 58 is wel een stuk beter. Maar het blijft een heerlijk model de 65.
Alleen de 42 mm uitvoering heeft voor mijn pols net iets te lange lugs.
Hmm als je die wijzerplaat zo vergelijkt zie je wel overeenkomsten.
Dit is in mijn ogen juist compleet andersom. De Aquis is een moderne duiker en de BB en 65 zijn beide gebaseerd op een jaren 60 ontwerp. Een bb58 (maar dan met datum) of een 65 zal ik best naast mijn Aquis willen hebben.
Tudor maakt idd mooie horloges, maar het merk ansich doet me niet veel. Ook zijn de uurwerken van Tudor niet altijd foutloos gebleken.
Had hem gisteren om gedaan. Kijk nu toch anders naar mijn Honey…
Het blijft een limited edition, nummer 005/250. En geen datum, dus anders. Maar hoe kon Oris dit doen zeg.
En kennelijk is de dial bruin van die novelty en niet oranje.
Ik vind dat juist net andersom… Qua heel design (los van het nieuwe uurwerk van de Aquis) heeft de BB toch veel overlap met de 65.
Ik weet niet hoe dicht de kleuren tegen elkaar aanzitten, maar er zijn zeker veel gelijkenissen… Het nadeel van veel veel limiteds is dat ze op elkaar gaan lijken helaas. Het blijft wel een gaaf horloge in iedergeval.
Ja ik vind het ook wel erg gewaagd… Maar dit zie je wel constant gebeuren, er hoeft maar een minimale verandering te zijn om een LE te zijn.
Maar je honey blijft een mooi horloge he!
Ik vind het wel bijzonder dat er niks geen mail, Insta-post o.i.d. is over dit model. Ik zag het gewoon per toeval op de site.
Als ik kijk naar de BB inhouse & Aquis…
BB ‘kan’ je bandenswappen, al is de aanzet op de kast daar wat mij betreft niet geschikt voor. De hoge kast komt lelijk uit op leer of andere banden. (geldt ook voor de ETA) Aquis heeft het bandenswappen super makkelijk gemaakt, maar er zijn niet veel banden voor.
Aquis heeft de betere band dan de Inhouse BB. De fake rivets hebben mij nooit kunnen bekoren. Ik vind echter dat de ETA BB wél een mooiere band heeft.
Ga je kijken naar afwerking van de bezel? De Feel is compleet anders. Alu vs Keramiek. Mat vs Flashy. De Aquis lijkt door de kera afwerking een beter afgewerkte bezel te hebben. Scherp, de cijfers liggen er heel mooi in. De bezel beweging wint de BB. Voelt iets doeltreffender & de Aquis lijkt een mini mini beetje speling te hebben. (maar niet storend)
BB inhouse draagt groter. Hij is hoger & door de langere Lug 2 Lug voelt hij op de pols net zo groot. De Eta BB draagt vergelijkbaar. Daardoor is de Aquis voor mij dus ook ‘op het randje’ net als de BB. De BB Imhouse was op mijn 17,5 cm pols echt te groot.
Uurwerk moet zich gaan bewijzen uiteraard.
echt waar?
Ok, dilemma: welke foto gaat er naar de outdoorwedstrijd? Allemaal niet zo spannend (mos) , maar ik laat de Orisfamilie beslissen.
A
B
C
- A
- B
- C
0 stemmers
A of C zeg ik
Ik ga voor A
A. Wint voor mij. B. heeft te veel reflectie waardoor de markers en merknaam te veel wegvallen. Compositie van C vind ik minder.
A , het blijft een topper
Klopt het trouwens dat alleen de Movember editie van de 65 witte (opgelegde) indices heeft?
Dat klopt. Alle andere varianten hebben een getinte kleur
Thanks voor t halve epistel :-).
Hoop van harte dat Oris dit ook in de flieger gaat stoppen en de horloges niet groter maken.
A is echt mooi!