ORIS Only - deel 3

Na 24 stemmen, met een grote meerderheid : foto A.
Oristi, bedankt :+1:t5:

1 like

Wisten jullie al dat ook oude collecties terug te vinden zijn op de site van Oris? :smiley:
Hier zie je bijv. alle Oris diver 65 modellen inclusief LE’s die ooit zijn uitgebracht. Leuk om eens doorheen te gaan.

https://www.oris.ch/en/watch/oris-x-revolution-limited-edition/01-733-7707-4386-set

Hier nog een plaatje van de nieuwe ‘brown dial’ 65 diver met datum and de “Oris X Revolution LE” zonder datum. Ik weet nog niet welke mijn favoriet is. :sunglasses: Sowieso zijn ze allebei gaaf!

5 likes

Heren, mogelijk heeft een van jullie nog advies. Ik heb vandaag mijn diver 65 binnengekregen, maar nu loop ik tegen het probleem aan dat ik de stalen band niet ingekort krijg. Ik krijg met geen mogelijkheid de pennen uit de band… Iemand hier nog de gouden tip?

Je moet een extreem dunne pin hebben om deze eruit te ‘tikken’. Als je pin waarmee je de pin vd bracelet eruit duwt te dik is verkloot je de bus in het midden.
Mocht je id buurt van Brabant wonen mag je gerust even langskomen.

Ter illustratie (dit is de band van een TT1 maar werkt het zelfde)

1 like

Ik probeerde het nu met de Bergeom 6767-F tool, maar het zit echt muurvast;
The Bergeon 6767-F Spring Bar Tool is supplied with a fine point (0.8mm)

Ik woon in regio Nijmegen, dus afhankelijk van waar in Brabant is dat in de buurt of ver weg :wink:

1 like

Daar is de pin te kort voor idd.
Als je hem er met een tangetje uit getrokken krijgt nu is het ok maar ik schat dat het pintje van de pin net te kort is om hem goed vast te grijpen.

Regio Veldhoven is een eindje uit de buurt :sweat_smile:

1 like

Er staan best wat goede tips op YouTube :wink:Overigens is het terug erin krijgen van een pin in mijn ervaring nog lastiger, de 2 schakels moeten echt kaarsrecht op elkaar staan.

1 like

Oh joh, zo ver ben ik nog niet eens. Ik krijg hem nog geen mm opgeschoven :sweat_smile:

1 like

Ik draag hem toevallig vandaag maar met een dunne pin duw je hem zo los.
Niet de geklonken linkjes proberen te verwijderen hè :grimacing::sweat_smile:

2 likes

Straks nog maar eens proberen dan…

Joejoe, ik ben niet helemaal van gisteren :rofl:

4 likes

`[quote=“Patrick_PJA, post:343, topic:291228, full:true”]
Wisten jullie al dat ook oude collecties terug te vinden zijn op de site van Oris? :smiley:
Hier zie je bijv. alle Oris diver 65 modellen inclusief LE’s die ooit zijn uitgebracht. Leuk om eens doorheen te gaan.

https://www.oris.ch/en/watch/oris-x-revolution-limited-edition/01-733-7707-4386-set

Hier nog een plaatje van de nieuwe ‘brown dial’ 65 diver met datum and de “Oris X Revolution LE” zonder datum. Ik weet nog niet welke mijn favoriet is. :sunglasses: Sowieso zijn ze allebei gaaf!

[/quote]

Vind beiden mooi maar de honey is de baas.

4 likes

Ik baal 'n beetje.
Anderhalve dag gangreserve ipv 5…

En ja, eerst 1 dag fanatiek gedragen… Daarna volledig met 40 slagen opgewonden. :sweat_smile:

Iets met, plezier van het horloge gelijk weer weg?

1 like

Ja dat valt wel tegen. Heb je een watchwinder? Je zou hem daar eens een dagje op kunnen laten draaien om er zeker van te zijn dat die vol is opgewonden.

Nee, maar met 40 handmatige slagen zou dat ook niet nodig moeten zijn. Las online ook al iemand waar het horloge +12 per dag liep. :thinking:

Ik geef het op. Net opnieuw geprobeerd, maar ik krijg er echt geen beweging in… Gelukkig had ik al een leren bandje overgenomen van @RobinH dus ik kan hem in ieder geval dragen :wink:

2 likes

Met quick release, for your convenience :sunglasses:

Overigens vind ik het ook heel lastig. Wat ik doe, is een papiertje om de pin heen en dan trekken met een tangetje. Wel recht trekken, anders verbuigt hij.
En ik krijg ze er met zo’n draaitooltje wel makkelijk een eind uit hoor.

1 like

Dat werkt wel lekker inderdaad

Kreeg ik het pinnetje maar zo ver… Na aardig wat duwen krijg ik het pinnetje net aan gelijk met de band, er steekt niet eens iets uit.

Misschien moet ik er ook maar zo een aanschaffen dan, dit schiet niet op :sweat_smile:

1 like

Als je zo’n draaitooltje niet hebt, kun je met een hamertje aan de slag. Werkt ook prima vind ik, maar je hebt dan wel een lang dun pinnetje nodig dat ook stevig is.

Paul, @vierport verkoopt de draaitool op zijn site. Pangehorloges.nl

Ik moet die ook eens kopen, want die ik heb mist een puntje en Bergen is wel topspul.

3 likes

Ik ging net hetzelfde posten:

https://www.pangehorloges.nl/horloges/ onderaan staat een Bergeon bandentool.

Best een degelijk tool kopen inderdaad want ik heb al een goedkopere variant gebroken op mijn 65 band destijds :sweat_smile: Het is me uiteindelijk de 2de keer wel gelukt met een merkloos tooltje, maar echt stevig voelde die ook niet.

1 like

Vreemd verhaal en doet mij ook fronsen hier… dit zal wel niet “de nieuwe standaard” zijn zeker? :thinking: Hij windt niet volledig op dus blijkbaar. Misschien even een tijdje aankijken en zien of het geen inloopfoutje is? (hoe dat zou kunnen dan weer :man_shrugging:)