ORIS Only - deel 3

Ik ben het met je eens maar ook oneens.
Ik ben van mening dat onderhandelen ook anders kan, niet zeuren, niet van het onderste uit de kan uit gaan.

Wel vriendjes maken en vanuit dat oogpunt voor het gunnen gaan en vanuit daar komt er je een hoop tegemoet .

Een horloge aanschaf,

Ik koop ook alleen bij AD.s die ik het gun en dat vertel ik ze ook.

Daarnaast, het is een luxe product en dat gevoel moet je er ook bij hebben.
Dit dus niet kapot maken door handje klap te spelen.

Korting is mooi, geen must.
Extra bandje oid is vele malen mooier

Je hebt het mooi en goed gespeeld hoor, maar voor een luxe artikel als een horloge ga ik er nooit hard in.
Altijd vol enthousiasme en met duidelijkheid dat ik ga kopen . Hoe dan ook.
Uiteindelijk betaal ook ik bijna altijd minder dan list of ga met wat extra’s naar huis wat de set completer maakt dan standaard .

2 likes

Vandaag lekker blauw!

17 likes

Is wel een klassiekertje he… Zou je die niet beter gewoon houden, ook gezien de relatief lage waarde?

1 like

Ja, dat twijfel ik dus ook steeds haha

Dan gaat hij de la in om er mss over 12 jaar eens uit te komen voor mijn zoontje (nu 1) :thinking::rofl:

1 like

Mooie BCPD met die combi blauw brons!

Ik vind de nieuwere wijzerplaten met dat goud op de wijzerplaat een stuk mooier dan de eerste modellen. Die zijn monotoon wit en dat vond ik wat flets. Hopelijk doen ze nog eens een update van de andere modellen. Of een volledig brons met deze blauwe plaat :crossed_fingers:

1 like

Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat Van Willegen aan onderhandelen zou doen bij nieuwe horloges. Heb totaal 5x een duur horloge bij deze fijne zaak gekocht (hopelijk volgende maand nr. 6), maar altijd retailprijs betaald. Bij een tweedehands auto onderhandel ik ook, maar bij horloges van deze prijscategorie heb ik het idee dat de prijs wereldwijd vaststaat (afgezien van o.a. Rolex) en betaal ik gewoon het volle bedrag (en dat boeit me eerlijk gezegd ook niks). Maargoed, ik heb het blijkbaar ook niet zo in me zitten :wink:

2 likes

Ze zijn wel mooi hé !

15 likes

Dit (of de 2017 versie) blijft mijn absolute grail van alle horloges ! :heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes:
Ooit zal ik deze om de pols hebben !

3 likes

Hi Ferry,

Wist niet dat de prijzen in NL zo konden verschillen met buitenland. Maar wel fijn dat je zo’n fijne ervaring hebt gehad bij Van Willegen en voor een mooie prijs een prachthorloge hebt kunnen kopen! Ik heb het altijd een erg fijne zaak gevonden. Ben benieuwd welke verkoper je had, maar ik heb wel een idee :slight_smile:

1 like

De naam weet ik niet, maar een attente jongeman met een bril (en voor zover ik bij ben met zijn laatste horloge: een Tissot Powermatic)

1 like

Kijk nu eens! Dit Geckota bandje ooit gekocht voor een Seiko Presage maar was net niet de goede kleur.
Nu op de Momotaro en ik zou bijna zeggen beter dan het origineel….

17 likes

Welke Oris band kost € 350,- als ik vragen mag?

Vind ik altijd eng vanwege invoerrechten, BTW en problemen die evt. achteraf of tijdens transport ontstaan in het uurwerk waarmee je dan niet meer makkelijk terug kan naar de verkoper… en dan?

Was puur uit nieuwsgierigheid, sorry. Ik heb namelijk een paar weken geleden zelf de stalen band gekocht voor mijn Aquis Cal.400 en die was € 300,-… (met dat quick-change mechanisme).

800 euro voor een gesp… niet normaal die prijzen soms…

Veel plezier van de nieuwe Oris!

:thinking: niet goed , echt even mee terug :+1:

Ja natuurlijk, dat komt helemaal goed .

Die zal @OrisBoutiqueAmsterdam vast wel weten?

De Aquis Cal.400 ook, prachtig horloge! Hij loopt als een zonnetje, inmiddels 2 weken verder en nog geen minuut verschil.
-40 lijkt me inderdaad wel wat veel, heb je hem wel helemaal opgewonden? Ik had begrepen dat dit uurwerk aardig wat opwindingen nodig heeft om goed te functioneren.

Tsja, ik ben dus niet zo van bestellen in het buitenland… Zeker niet de neppe producten, is nog illegaal om dat Nederland in te laten sturen ook. Ze zullen vast wat verdienen, maar dat is ook de bedoeling denk ik: ze hebben natuurlijk ook geïnvesteerd voor R&D en het is geen stichting haha!

Het horloge heeft 100 windingen nodig voor de volle gang, heb ik getest. Met 20 windingen & een weekend dag dragen kwam hij niet voorbij de 40/45 uur bij mij.

1 like

T is een automaat.,.
Dus tot de max handwinden is echt onnodig, om te testen vooruit…verder onzinnige actie.

15 a 20 windingen om op te starten is een beetje standaard bij een automaat.
Vandaar dat advies van de verkoper.

2 likes

Ff in laten lopen…
Is het dan nog buiten wens ff laten reguleren .

Ik tel nooit wat een horloge doet afwijken , pak elke dag Eem andere om de pols.

1 like

Mijn bericht gezien?
Vanwege de - uit mijn hoofd- dubbele veerton? Kom je met dragen niet aan de max gangreserve. 40/45 was bij mij echt de max.

Met 100-120 slagen kwam ik wel aan de gangreserve.

Ik zou terug gaan met die afwijking, per direct.

2 likes