ORIS Only - deel 3

Ja gelezen (althans nu) :ok_hand:t2:

2 likes

Heden avond.

16 likes

De stalen band voor de 43,5mm Cal. 400 met het nieuwe systeem kost € 304,- en de rubberen band voor datzelfde model met ook het nieuwe systeem kost € 275,-

Laten we het gezellig houden haha, maar Erik heeft wel gelijk in deze. De Cal. 400 heeft wel degelijk die 100 windingen nodig om alle kracht op te bouwen. Als het horloge -40 loopt is de kans dus heel groot dat hij te weinig kracht heeft; even lekker gaan zitten en opwinden dus… dan ben je er snel genoeg achter.

9 likes

image

6 likes

Dat hoort zo dan? Minder afwijking bij volle lading?
Wat zegt Oris hier zelf van, wat is de mening/ervaring van @OrisBoutiqueAmsterdam hierin?

Nogmaals ik heb nimmer de afwijking van mijn automaten gemeten , dus wie weet volkomen normaal jou ervaring .
Ik had er niet mee lopen leuren, gaat ten koste van het plezier.
Maandje dragen zonder handmatig opwind acties, als de afwijking dan nog steeds zo duidelijk is mag hij gewoon ff terug om te reguleren .
Niks spannends, niks ergs, geeft wel weer meer plezier.

Vergeet trouwens niet om plaatjes te spammen van jou nieuwe pracht .

9 likes

19 likes

Ik weet, maar meer is beter en zeker als je die hier in t Oris hoekje dropt.
Hou je vooral niet in…

Ik ga vandaag wel beetje stout zijn, geen Oris om de pols… solly

3 likes

No date of gewoon goede timing?

Staal heb ik er niet bij.
De bezel is 18k rosé goud.

Model
GLYCINE AIRMAN 18 ROYAL GMT AUTOMATIC 3931.38.LB8B

Prijs, als je ze kan vinden tussen de 1 en 3k…
Meer dan 1k niet voor neerleggen, dat is nog reëel .
Ze gaan op 1 of andere manier Sky high.
Leuke uitdaging om er eentje te kopen voor reëel geld.

Dit dus niet , mag wel, maar doe maar niet.

20 likes

Dat is vrij logisch; als de veer niet zijn volledige spanning heeft kan hij niet het nodige tikgetal realiseren omdat hij daar te weinig kracht voor heeft en dan gaat je horloge dus achter lopen. Bij de meeste horloges zijn een paar slagen (zo’n 15) meestal genoeg, of eventjes dragen maar ook dan zal hij in het begin een beetje achterlopen. De Cal. 400 heeft 2 veren met veel kracht waardoor hij ook wat meer nodig heeft om op volle kracht te komen.

Vergelijk het met een auto: een koude diesel levert ook geen topprestaties :wink:

8 likes

Dit verhaal was nodig, onze held.

3 likes

10 likes

Schitterend horloge (al is het hier wat minder door de bewolking):

12 likes

12 likes

En gewoon 3 x het oude model op rij :facepunch:t4::facepunch:t4::facepunch:t4:
Op staal, zoals het heurt :sunglasses:

4 likes

Hij is wel écht héél mooi… maar toch lonkt de upgrade :thinking:

15 likes

Als ie 8 seconden voor loopt ben je met de NS al gauw 5 minuten te vroeg.

Mijn trouwe maat tijdens de surfvakantie. Heeft al flinke krachten moeten doorstaan hier in de golven :call_me_hand::surfing_man:‍♂ :sunglasses:

22 likes