He he he, niet overdrijven he. Maar klopt, hij is (na flink in prijs te zijn gezakt) verkocht. Ik vind het absoluut nog een mooi merk en de Oris 65 blijft voor mij het flagship van Oris, maar ik kreeg ineens drang om twee andere horloges te proberen waarvoor ik echt het geld nodig had.
Ik heb afgelopen december een Colt en Seamaster gekocht. Die zijn er een beetje voor in de plaats gekomen. Maar het volgende doel (en de reden dat de Oris 65 weg moest) is omdat ik net als @pasd een BB58 wil kopen. En naast elkaar in de collectie zouden ze niet passen omdat ze zo op elkaar lijken.
Edit: @caspertof, ik lees nu terug dat je twijfelt tussen een BB58 en Oris 65. Je kan tussen die twee modellen niet verkeerd kiezen, maar mocht je het horloge na verloop van tijd willen verkopen weet dan wel dat de Oris flink in waarde zakt t.o.v. Tudor.
Dat mag ook wel. Je kunt natuurlijk ook gewoon 2 65’s kopen voor de prijs van 1 BB58…
Daar loop ik altijd wel met een schuin oog naar te kijken (en dan lopen wij nog steeds dezelfde weg Aquis en MM200 de deur uit, SKX blijft dan nog wel). Heeft qua looks ongeveer dezelfde uitstraling als de 65.
Hik alleen tegen de prijs aan, zo leuk vind ik horloges nou ook weer niet Voegt voor de rest niet heel veel toe (uurwerken doen mij niks, duur beurtje), dus puur om het uiterlijk. Tja…
Beetje off topic, maar ik vind de zijkant van de verschillende BB modellen zo massief.
Dat vind ik dat ze dit bij oris mooier doen.
Klopt. Ik durf het zelfs lelijk te noemen, die spiegel
Het hangt ervan af wat je mooi noemt. Ik heb van beide merken al wat stukken gehad en die Tudor stijl maakt de horloges wat stoerder, meer tool. De afgeronde case van mijn BCPD past dan weer bij de meer dressy stijl.
Ik vind de 58 nog altijd een leuk blokje om de pols! De reguliere vind ik ook wel te dik. De bevel in de kast past ook perfect bij die rechte lijnen. Het geheel is typisch Black Bay voor mij
Het aparte is, dat de 65 volgens mij zelfs dikker is dan de BB58, maar door de zijkant niet helemaal vlak te maken, is het optisch bedrog. Maar, ik vind ook dat het er eleganter uitziet.
Klopt, de BB ligt dan weer vlakker en dichter op de pols. De 65 zweeft er wat boven, zoals een Speedy.
Beide mooi maar anders
Gefeliciteerd!! Mooi ding👍
Boem Wat een ding hè
Daar zit je wel naar te gluren zo aan het stuur.
Wauw! Echt ontzettend mooi die
Gefeliciteerd
Het brons blinkt lekker !
Haha nouja ik twijfel niet tussen… de bb58 is er al haha! Ik vond het alleen een tof horloge voor erbij. Nu merk ik dat ik erg voorzichtig ben en met gekke activiteiten toch een ander horloge pak. Vandaar het idee van de 65
Bedankt!
Inderdaad, Bam! Ook mijn associatie met dit horloge!
Bedankt!
Nog wel! Is al een beetje verkleurd!
Heb ook de originele band, ik denk dat deze leren band een top combi gaat zijn, zowel de kast als de band moet nog iets gaan verkleuren!
Heb er ook nog een nato band bij gekocht, die is ook top!
Mooi horloge! Jammer van de foto in een rijdende auto… Snap niet dat dit nog zo vaak voorbij komt hier op het forum. Zou verwachten dat we inmiddels allemaal wel beter weten.