ORIS Only - deel 3

Je bestelt hem nu, maar hij komt pas in de herfst. Dus daar passen nog makkelijk 2 andere aankopen tussen. :wink:

2 likes

Diameter zegt niet alles, lug to lug is veel meer bepalend. Ik heb een Aquis 43,5mm maar ook een diver 65 40mm. De 65 heeft vrij lange lugs vergeleken met de Aquis. Wel goed om daar even naar te kijken.

Super gaaf!

1 like

Ik heb een 65 chrono met 43mm. De lug2lug is 51mm als ik mij niet vergis.
edit 52mm

Flink maar ze steken niet voorbij mijn polsen :slight_smile:

2 likes

9 likes

En binnen!

image
image

Interessante strap, elastisch en toffe keepers. Even kijken hoe hij zich kwalitatief houdt, maar eerste indruk is goed.

15 likes

Feliciteerd.

Staat goed die strap, niks mis mee.

1 like

Uit welk jaar komt dat horloge? Echt wel een plaatje ja met die datum zo!

1 like

1988

Prachtig horloge en voor die leeftijd echt heel netjes!

1 like

:flushed: Shite !! Ik ben vrijwel zeker dat ik iets kapot heb gemaakt in mijn Pro Pilot Day Date :scream:

Met het opwinden ging het op een gegeven moment stroef en de rotor begon een beetje mee te draaien. Dat doet hij al langer en vaak stop ik op dat moment.
Maar dit keer … draaide ik flink nog een slag door (beetje in frustratie). Dum dum dum dum dum

Daarna en vanaf nu, als ik hem opwind, hoor en voel ik een duidelijke klik bij elke volledige omwenteling.

Dus ik denk een tandje van een gear afgebroken :disappointed_relieved:

Wat zullen hiervan de reparatie kosten zijn ? (@OrisBoutiqueAmsterdam)
(Als het is wat ik denk dat het is)

2 likes

:disappointed_relieved: wat doe je nou dan toch???

Ik snap je wel maar oei oei oei kerel toch.
Snel fixen, eenmaal weer om de pols is de ellende weer vergeten.

Succes

2 likes

Vandaar de Southpark referentie … Dum dum dum dum dum :pleading_face:

Dat zou mooi zijn. Maar eerst maar even kijken wat het gaat kosten. heb net een G Shock op het oog … Verdomme, wat een oen ben ik ook !

:pray:t2: Thanks !

1 like

Ai vervelend!

Ik gebruik de handopwind functie eigenlijk nooit. Bij hoeveel slagen is de 65 helemaal opgewonden?

1 like

Helaas een teer punt van deze uurwerken… Ik heb’t tot 2 keer toe gehad bij mijn Tudor ETA 2824, nl dat de rotor meedraaide en het opwinden begon te slippen. De eerste keer is’t onder garantie hersteld, de 2de keer mee met de full service.

Enkel opwinden tot de secondenwijzer draait of gewoon even dragen en dan de tijd instellen is de boodschap.

1 like

Dit doe ik bij elk horloge dat ik pak en ga dragen.
Niks meer of minder.

Vandaag

11 likes

Lekker in het :sun_with_face:netje

8 likes

18 likes

Bedankt voor de reacties, heren.

Maar de belangrijkste vraag blijft onbeantwoord :sweat_smile:

100 euro. 200 euro. 300 euro. Geef me een ballpark estimate :slight_smile:

1 like

Ik vraag me af of die mok van @Jurk ook los te koop is bij de Oris botique?

Ik vind m cool :sunglasses:

3 likes