ORIS Only - deel 3

Te sexy dit.
Deze om de pols van mijn dame zie ik wel zitten hoor!

1 like

Goedermorgen Oris liefhebber

17 likes

Vraagje, kan je bij de bouwmarkt of op internet ook een tri wing schroevendraaier kopen om de band te wisselen. Of moet je echt de oris tool hebben?

Op internet zeker. In een bouwmarkt heb ik eens vluchtig gekeken maar niets gevonden. Misschien eerder bij een electronica speciaalzaak die ook gereedschap verkoopt om aan smartphones en dergelijke te werken.

1 like

Iemand toevallig een linkje of iets? Liefst Nederlandse webshop.

Ja, want is echt een Iris schroefkop… komt verder niet voor…

Ze is er blij mee en ik ook. :blush:

14 likes

Goed gedaan!

1 like

Mede ORIS liefhebbers, even een vraag! Deze week heb ik dit prachtexemplaar binnengekregen en hoewel is zeer tevreden ben met de meegeleverde band vraag ik mij af wat nog meer goed zou passen bij deze blauw-grijze dial. Ben benieuwd naar jullie ideeën!

12 likes

Google op tri wing schroevendraaier. Dan heb je die schroefkop. Moet dan alleen de juiste maat hebben. 2mm dacht ik.

`

1 like

Mooi hoor gefeliciteerd :ok_hand: staat ook nog op mijn wenslijst.
Plaatje van instagram, ziet er wel tof uit dat bandje.

Ben ook wel benieuwd hoe het op een grijs suède of nubuck bandje zou staan, zoiets als op mijn meistersinger. (Krijg de kleur alleen niet goed op de foto)

6 likes

Die zijn inderdaad ook mooi! Suede Nubuck past er wel goed bij!

Zwart zou kunnen maar is wellicht wat saai. Misschien met licht stiksel?

Die standaard band past overigens prima, dat is lang niet altijd het geval dus dat hebben ze goed gedaan bij Oris

2 likes

Ik heb die schroeven en schroevendraaiers thuis en in gebruik met mijn sleutel hobbybob momenten.
Heb er geen enkele die te gebruiken is op de Oris schroef, ook niet de kleintjes.

Dit wil niet zeggen dat ik gelijk heb dat het echt een Oris schroef is maar het lijkt er mijn inziens erg sterk op dat Oris de kop ietwat heeft aangepast zodat het eigen is.

1 like

Ik vind deze pointer date zo ongelooflijk mooi… combi met bronze of een kleurrijke wijzerplaat zou voor mij een no brainer zijn.

Combi met bandjes vind ik lastig te zeggen met deze kleur…

1 like

Inderdaad Oris doet dat goed!

1 like

Er is vast ook een goedkoper alternatief. Ik heb de originele van Oris. Kost volgens mij ergens rond de 50 euronen…

5 likes

Die paar tientjes horen er mijn inziens gewoon bij.
Geen halfbakken spul voor de hobby.

Ik heb m erbij gekregen trouwens plus ooit eens eentje toegestuurd gekregen van het Oris insta team…
Die 2de heb ik al vergeven.

3 likes

Zo te zien is deze ook een tri-wing variant van een hollowground. En de vele andere tri-wing die ik ken zijn een tri-wing variant van een philips kop bedoeld voor electronica.

Dus dan zou ik toch voor het origineel gaan ipv aliexpress.

Daar heb je ook zeker gelijk in. Vind alleen wel dat het erbij hoort te zitten voor een horloge van 2k. Of ben ik nou weer echt een doorsnee Nederlander haha

4 likes