Dat knikje heb ik ook met mijn 18cm pols. Komt denk ik doordat het een female endlink is en bij het scharnierpunt gelijk naar beneden afbuigt. Heb het bij een ander horloge ook.
Ja het gebeurt bij m’n BB58 ook wel een beetje maar het valt minder op door die bredere link in het midden. Door die smalle linkjes op de BCPD band viel het me meer op gisteren.
Combi van korte links en wat langere lugs met een female endlink inderdaad. Het omgekeerde heb ik met mijn GS, die heeft korte lugs en langere links, dan krijg je een mooie kromming in de band.
Ik zou de band links laten liggen, althans voor dat geld. Maar goed, je bent een man van de metalen banden blijkbaar, dus ik snap je overweging
Mooi trouwens die 65 plaat! Als ze willen, kunnen ze mooie dingen maken bij Oris
Blijft ook een mooie!
Mooi hoor eenvoudig en toch chique.
Source of Life incoming! Zit er al jaren naar te gluren en nu maar eens toegeslagen.
Deze mag waarschijnlijk ruimte gaan maken. 3 maanden geleden NOS gekocht met staal en rubber. Mocht iemand interesse hebben
Heren.
Zoals wellicht gelezen ga ik groots de verkoop in.
Ook de Oris collectie gaat er voor 90% uit.
Alvorens ik de verkoop in gang ga zetten wil ik jullie als eerste even attenderen op deze massa verkoop.
Dus als ik een Oris heb waar jij verliefd op bent zie ik de PB wel verschijnen.
@Daffie, dit is een uitgesproken kans voor de Deauville.
@anon53002072EV je gaat het dus toch doen? Geeft je waarschijnlijk wel een hoop rust en van de opbrengst kun je mooi investeren in spullen voor het buiten zijn.
JA.
gekke is, heb zin in de verkoop.
Tijd voor een nieuwe fase waar ik echt enorm naar uitkijk…
De horloges met emotionele waarde gaan nergens heen, ben niet compleet van t lotje getikt.
Dat zou inderdaad zonde en onverstandig zijn, maar flink uitdunnen kan nooit kwaad. Als je er toch geen band meer mee had of weinig draagtijd, dan zul je ze ook niet echt gaan missen.
Succes met de verkoop! Ik heb geen idee wat je allemaal hebt, maar ik zal het blauwe gedeelte goed in de gaten houden
Ja ik ben meestal meer van de female endlink… anders wordt de lug-to-lug vaak te lang. Maar in dit geval kwam het raar uit.
Ik zal het zeker nog ‘s proberen voordat ik tot aankoop overga!
Haha en we hebben hier te maken met een fan zie ik!
Maar het is wel waar, als ik erover nadenk draag ik m’n meeste horloges op een stalen band. Soms een NATO en bijna nooit op leer…
Snap ik. Maar zo zie je maar dat passen altijd een goed idee is, een goeie fit hangt van veel kleine dingen af. De BB58 bv heeft voor mij de ultieme band (in zijn prijscategorie).
Nochtans is 't meestal fris genoeg om zonder zorgen leren bandjes te dragen. Ik ben net omgekeerd, ik houd wel van 't contrast. Maar je kan er ook weer veel geld aan uitgeven
Als ik een Fratello artikel zie met een Oris jazz horloge als coverfoto, dan moet ik dat wel gelezen hebben hé
dat is mooi man
Hallo allemaal,
Het afgelopen weekend ben ik de trotse eigenaar geworden van een echte ORIS!
Aangezien ik ook nieuw ben op het forum is het volgens mij netjes om me even voor te stellen.
Ik was al een tijdje aan het zoeken naar een nieuw horloge in een ander segment dan wat ik normaalgesproken draag.
In mijn zoektocht kwam ik ook Oris tegen en op de een of andere manier sprak het merk mij ontzettend aan. Waarschijnlijk omdat het nog zijn eigen smoel en karakter heeft. Ook alle mooie plaatjes op het forum hebben er aan bijgedragen dat het een Oris is geworden.
Uiteindelijk is de keuze voor mijn eerste Oris gevallen op de Big Crown Pointer Date.
Erg blij mee en kan eigenlijk al niet wachten op de volgende!