Echt? Ik vind het echt 0,0 spannend, serieus waar
De exp1 is wel een grail voor mij. Het liefst naast de heritage
Ze lijken ook wel veel op elkaar, had je ze beide gekocht om er één uit te kiezen?
Dan snap ik het, dat is een persoonlijk iets namelijk! Doe mij maar een 40mm Explorer II Polar dan
De GMT kocht ik dinsdag en de Chrono kwam woensdag toevallig langs op Marktplaats. Had inderdaad toen het idee wel te zien welke ik zou houden.
Ik vind de chrono leuker omdat de plaat wat drukker is. Heb nooit eerder een chrono gedragen ondat ik het nut er niet van in zag (nog steeds niet), maar het oogt wel leuk!
Die heeft de dagen vd maand in het midden. Zie ze hier in hetzelfde licht om t verschil goed te zien.
Ik vind de gewone aquis wat mooier. De limited is net iets drukker.
Ik heb nog een zwarte band over, zonder clasp en stukje afgeknipt. Mocht je interesse hebben pm maar, mag je hebben.
Had ze ook destijds gepast. Wilde initieel voor de hangang gaan. Als deze aquis niet bevalt zal ik wellicht alsnog voor de hangang gaan.
Op de foto’s lijkt de normale toch iets mooier qua kleur groen!
Tot je de GMT Chrono op de kop kan tikken
Kom je niet veel tegen, slechts 1 jaar geproduceerd denk ik.
Ook de reden dat ik mijn ProPilot Reno Air Races hier probeer te verkopen, zonder veel interesse
Ja die is erg zeldzaam inderdaad.
Voor mij doen die gepolijste wijzers en grijze subburst van minn variant het
Wie kan mij uitleggen waarom Oris bij de nieuwe aquis kaliber 400 afgestapt is van de rode rotor. Was toch een stuk identiteit van Oris, en het vreemde vind ik dat bij de nieuwe Oris aquis gewoon weer de rode rotor zit. Wat is de gedachte van Oris hieraan? Toch weer teruggegaan naar de oude identiteit? Ik heb beide Orissen en blijf het een raadsel vinden.
Uurwerken met de rode rotors zijn van Sellita. Door wat kleine aanpassingen en een rode rotor er op te plaatsen ipv de rotor van Sellita geeft Oris er zijn eigen tintje aan. In de tussen tijd is de rode rotor voor horloge kenners ook een soort handtekening van Oris geworden.
De Caliber 400 is hun eigen ontwikkelde in house movement. Dus hebben ze er voor gekozen om dan ook maar all the way te gaan en de rotor mooi te versieren ipv rood maken?
Ik denk ook dat het heeft te maken dat de rode rotor de identiteit heeft gekregen dat het een Sellita movement betreft. Ze zijn natuurlijk ook wel trots op hun eigen Caliber 400, dus die moet weer een eigen gezicht krijgen.
Dank je Juko, raadsel opgelost , ik wist wel dat de 400 kaliber in house was maar niet dat men wilde dat men zou denken dat het een Sellita uurwerk is
Echt zeker weten doe ik het ook niet maar ik kan me zo voorstellen dat als je zelf iets ontwikkeld en geproduceerd hebt, dat je dat ook graag wilt laten zien.
Het is ook in een oogopslag helder waarom je voor de ene Oris bijna het dubbele betaald en dan voor de ander haha. Dus marketingtechnisch is het ook slim om er een andere rotor op te plaatsen.
Even voor je gekeken. Bij Gassan niet op non schengen in ieder geval.
Als ik ze zo naast elkaar zie liggen vind ik de aquis net even iets mooier, de wijzerplaat van de hangang is mij toch iets te druk maar dat is natuurlijk een persoonlijke smaak.
Denk dat je geen spijt zal krijgen van de Aquis . De 400 kaliber vind ik persoonlijk net iets vetter, gangreserve van 120 uur is niet niks toch?
Ik heb eerlijk gezegd totaal niet ingelezen over de kaliber etc. Doe ik eigenlijk nooit het heeft een super mooi plaat… En dat was het voor mij eigenlijk. Ik haal het over een half uurtje op.