ORIS Only - deel 4

Duikhorloges zijn over het algemeen een stuk groter geweest. Als ik me niet vergis is de originele 65 zo’n 35 a 36mm. Dat duikershorloges groter zijn heeft weldegelijk met de afleesbaarheid, onder- en bovenwater, te maken. Ook kan de kast zo beter ontworpen worden voor een goede waterdichtheid.

Is mij bekend maar rond de 36mm is nog altijd een stuk kleiner dan sommige schotels van nu.

Volgens mij klopt dit niet. Kijk maar naar de Amphibia, die zijn niet overdreven groot maar prima waterdicht.

had gisteren even een Aquis “date small second” van ruim 43mm om de pols, maar hij viel mij toch erg groot én zwaar. En ik heb absoluut geen kleine polsjes. Maar even verder zoeken dus.

Super is 'ie!!!
:sunglasses:

1 like

Hoi Robert, ik heb hem bij de Oris boutique in Amsterdam gekocht. Qua kosten zit je rond de driehonderd Euro. Kost wat, maar dan heb je ook wat :slight_smile:

2 likes

Die zit toch ook tegen de 40mm diameter? Om een bepaalde druk aan te kunnen zijn er een stevige buitenkant, pakkingen, dikker glas en een ietwat bolle vorm nodig. Dat kan je makkelijker combineren wanneer de kast groter is. Bij een duiker is het formaat dus deels functioneel.
De 43mm aquis is niet alleen functioneel groot, maar ik denk niet dat je een 28mm duiker gaat vinden met automatisch uurwerk en een wr van zeg 30 atm…

Er zijn verschillende kasten waaronder 1 van 39mm

28 was bedoeld als voorbeeld om aan te geven dat die maat prima afleesbaarheid kan opleveren.

Leuke presentatie maar natuurlijk totale overkill

6 likes

Het was even zoeken na de verkoop van de Rado, maar er was nog plek voor één Oris…

3 maal 65
1 maal Aquis

En nu een TT1 Divers Date!! Thanks @royke74!

En een speciale thanks @Phyl die me de gouden tip gaf!!

Incoming:

19 likes

Je gaat hard man hahaha. Toch maar niet voor de groene Divers 65 gegaan?
Deze is ook wel echt heel gaaf! Lekker kleurencombi!

1 like

super gaaf dat gelukt is

2 likes

Was echt moeilijk om te weerstaan, maar met 3 65ers thuis vond ik deze TT1 echt toffer in de collectie :smiley:

1 like

Kan ik me voorstellen. Iets meer variatie in de modellen is altijd goed.

1 like

Heb deze ook gehad. Erg gave kleur!

1 like

Dit is pure p*rno. Echt een bijzondere verschijning op de pols. Spammen maaaaar…!!!

1 like

Die is echt gaaf !
Vette indices ook, heeft iets beestachtigs ala de Seiko monster. Ziet er agressief uit. Heel cool.
Heb je nu niet te veel horloges ?

1 like

Haha neeheeee :rofl:
In ieder geval precies genoeg Orissen :wink:

14 likes

Dat zijn er veel :grin:
Deze is heel stoer!

3 likes

Thanks Metin! Die TT1 wil ik op termijn ook op een (blauwe) Oris rubber bandje zetten, zo een diver van Oris hoort gewoon op rubber vind ik :sunglasses:

1 like

9 likes