ORIS Only - deel 4

Meestal zitten we qua smaak op dezelfde lijn Jasper. Maar deze vind ik echt zo raar. Gave kast en band, maar de dial vind ik extreem saai.

1 like

Ha ik denk dat onze meningen minder uit elkaar liggen dan je denkt.
De dial is inderdaad niet heel boeiend, de wijzers passen wel. Ik vind vooral de kast en elegante band mooi en ik ben al een tijd aan het mijmeren over een titanium horloge. De Meistertaucher of TT1’s zijn mooi bv, maar deze heeft toch echt ook een eigen smoel :blush:

Moesten ze hier nu nog eens zo’n geslaagde skeleton versie van maken zoals de caliber 115… ik ben geen skeleton man, maar bv in de Zenith Defy werkt het heel goed. Dat zou hier ook wel eens een gouden combi kunnen zijn :thinking:

1 like

Klinkt interessant alleszins. Hopelijk komt er wat officiële info over :blush:

1 like

Een Meistertaucher is wel echt geweldig. Maar dam de oude versie. Super gave dial en leuker dan de nieuwe. Heb beiden gehad.

7 likes

Prachtige Cervo Volante, hele mooie kleur dial. Ben zelf voornemens om deze aan te schaffen twijfel alleen nog of het de groene dan wel blauwe dial moet worden. Wil de twee eerst nog een keer live willen aanschouwen :grinning:

1 like

Ben persoonlijk geen fan. Vind de nieuwe mooier, al vind ik deze lume wel weer erg gaaf

1 like

Cross post

19 likes

Hmmm, dat is een moeilijke. De Aquis heeft wel een strakkere look, maar de TT1 case en wijzerplaat zijn weer wat speelser. Er zijn geen slechte keuzes hier :grinning_face_with_smiling_eyes:

De cushion case van de TT1 blijft iets bijzonders :sunglasses:

10 likes

Als je ze in real life naast elkaar zou zien, dan valt misschien de diepte in de oude meistertaucher meer op. Alsof je al onder water bent oid. De nieuwe is klinischer inderdaad.

1 like

Oris gebruikt voor zijn polsfoto’s steeds hetzelfde ‘polsmodel’. Wat mij betreft een heel goede keuze. Op deze pols komen al hun horloges mooi uit de verf. :ok_hand:

7 likes

Waarvoor dient die tweede kroon op het oude model?

Zeker als de case en bracelet nog maagdelijk zijn zoals het hoort :heart_eyes:

6 likes

Dat is een HEV

2 likes

Prachtig hier inderdaad! :sunglasses:

Enige minpunt vind ik de gepolijste sidelinks. Ik ben meer voor de volledig geborstelde look zoals op de Aquis Meistertaucher.

3 likes

De band is ook vrij grof in de zin van dikke schakels. Ik heb hem op rubber gezet. Komt ook de zwarte plaat goed tot uitdrukking.

1 like

Ik denk dat dit niet goed gepolijst is Roy. De center links zijn gepolijst, maar de side links zouden volgens mij brushed moeten zijn

1 like

Klopt. De teleurstelling van hetzelfde horloge op je eigen bleke, smalle, haarloze polsje is achteraf echter des te groter :rofl::smiley:

1 like

Dat is verwarrend idd maar bij deze hoort het toch echt zo Robin. Center links zijn brushed bij deze Meistertaucher.

https://www.oris.ch/en/watch/regulateur-der-meistertaucher/01-649-7541-7164-set

De rubber band vind ik ook de beste keuze overigens :sunglasses:

3 likes

I beg to differ Roy :grin:

En hier de ongebruikte schakels van mijn Meistertaucher

De kast is overigens ook mat.

3 likes

Verwarrend dus :laughing:
Ze hebben ook de sluiting eens veranderd weet ik. Dan zal het een jaartal verschilletje zijn :grinning:

Ik denk dat ik met polish midden segmenten wel beter vind passen bij dit horloge :ok_hand:

2 likes