ORIS Only - deel 4

:+1:

1 like

Bijzonder model zeg! Uit welk jaar komt deze?

1 like

Dank, keek er al een poosje naar, ideale maat voor mij, 39mm. Begin 2000 meen ik.

1 like

Mooi hoor! Geniet ervan!

1 like

21 likes

10 likes

Beetje aan het orienteren op kleurrijke Oris:

Heeft er uberhaupt iemand op het forum zo’n Oris pointer Date 36/40 of Oris Cotton Candy in een leuke kleur?

Ik weet dat @Tulipan een hele gave Blakey heeft, ik weet niet of wit ook kleurrijk is maar man ook smullen!

2 likes

Ik hou niet zo van reliëf bezels, maar deze kan het heel goed hebben zeg. Mooi :ok_hand:t2:

1 like

Er staat zo’n cotton candy in het blauw toch?

En mijn Art Blakey is inderdaad weinig kleurrijk, m’n Fratello Big Crown Pointer Date daarentegen…

16 likes

Die Cotton Candy die op HF te koop stond was knalroze, gaat me wat te ver. Jaap heeft een mintgroene staan (die van de foto op post 1). Maar ik weet niet of ik dat brons op de lange termijn ga waarderen…

De Oris Pointer in 36mm is ook een serieuze optie, die is er ook in staal, de maat is top voor mij en het design ook lekker anders.

Heb jij een 40mm @Tulipan?

Heerlijk horloge :heart_eyes::heart_eyes: 41,5mm?

Dankjewel! Nee dit is de 39,5mm echt een heerlijk formaat, voor mij voelt hij perfect op mijn +- 18cm pols.

Te koop? :grin:

Haha, voorlopig niet, hij krijgt nog genoeg draagtijd, mocht dat veranderen dan hoor je het wel :wink:

1 like

Yes die van mij is 40!
Er is ook nog een 38mm Holstein edition van dit voorjaar… grijs met rode accenten, ik vond ‘m eerst een beetje saai, maar begin ‘m steeds leuker te vinden!
Oh en Calibre 400 erin!

6 likes

Ik moet zeggen dat ik de lugs van de Oris Pointer Date erg tof vind. Dat detail is me nooit eerder opgevallen :ok_hand:

12 likes

De lugs zijn inderdaad erg mooi met die schuine kant! De dikte en bezel is ook top, het zijn echt prachtige stukken.

Ik wacht nog op de perfecte wijzerplaat, want ze kunnen wat flets tonen. De blauwe of de groene bv zijn matte wijzerplaten, er zit weinig leven in. Ik vermoed dat daarom mensen ze zo vaak flipperen hier (heb er zelf al 3 gehad).

Met de laatste edities (de Roberto Clemente, de bico met blauwe plaat, de rode van @Tulipan) zit er al meer kleur en leven in. Dus hopelijk doen ze zo verder :blush:

Eens passen bij @OrisBoutiqueAmsterdam is de beste tip die ik kan geven, Maarten zal wel een en ander liggen hebben!

3 likes

Helaas werkt Maarten weer bij S&C. Pa Tromp is er nog wel hoor en heeft vast ook veel liggen :grin:

2 likes

Deze Big Crown kan mij wel bekoren hoor. Die blauwe plaat is schitterend :star_struck:
https://www.oris.ch/en/watch/big-crown-pointer-date/01-754-7741-4365-07-5-20-58

12 likes

Je bent van harte welkom!
Laat even weten wqanneer je tijd hebt!
Groeten, Harry Tromp

3 likes