ORIS Only - deel 4

Manmanman, machtig mooi. 38mm, blauwe plaat en inhouse uurwerk :star_struck: Het is dat ik wat anders incoming heb. Heb altijd met een schuin oog naar de BCPD gekeken, maar bv de kathedraalwijzers hebben mij altijd weerhouden van aanschaf. Deze komt met stip mijn top twee binnen :hot_face:

3 likes

Bandje van RVS.

1 like

eindelijk weer een paar Chronorissen in het topic, nu kan ik de mijne ook even showen. Het horloge waar het voor mij allemaal mee begon :wink: excuses voor de crappy foto, ben nog een beginner

24 likes

ligt het aan mij of is de oris site niet geweldig … of moet je eerst een handleiding downloaden :thinking:.

ik wilde nl die 32 modellen zien , wil maar niet lukken

Erop klikken en dan “configure” en dan komen ze er allemaal wel op.

3 likes

Volgens mij heb ik die omgehad in de Oris-shop (Amsterdam) toen ik mijn Pointer-date ging passen.
Was geheel nieuw en wordt erg enthousiast verteld over het nieuwe mechaniek er in.

Maar met mijn zinnen op de klassieke versie kon deze mij niet bekoren.
De kleine sub-dail met secondewijzer vindt ik persoonlijk storend.
Moet wel bekennen dat ik hem op de foto’s mooier vindt dan in het echt.
(Hoewel ik niet 100% zeker ben of ik daadwerkelijk deze opgeschoven heb gehad)

1 like

Snap ik. Ik houd ook erg van de klassiekers, maar word ook erg enthousiast van het nieuwe uurwerk.
Geniet van je aanwinst!

1 like

Lekkerrr

1 like

Crossmotor-post:

14 likes

Erg fraai! Leuke combi ook op die nato.

2 likes

Ik ben geen expert maar dat lijkt eerder een auto waar je inzit. Wel een tof horloge trouwens!

2 likes

Thnx.
Ondanks het werk heeft deze toch de meeste pols-tijd momenteel :slight_smile:
Vandaag weer op zijn originele vintage leren bandje.

14 likes

No(Mo)vember

17 likes

Ik heb de “zwarte” wijzerplaat op mijn Oris, maar is meer koffie/donkerbruin.
Deze lijkt zwarter. Kan dat per jaar verschillen?

(Is misschien een n00b vraag, maar naast mijn lange voorliefde voor uurwerkjes heb ik mij in dit soort details nooit echt verdiept :wink: )

Dit is een speciale editie van de Big Crown PD, de Movember editie van enkele jaren terug.
De wijzers zijn ook goudkleurig, evenals de belettering en de minutetrack.

1 like

Ik zat nog eens naar die nieuwe Pointer Date te kijken en hij is eigenlijk wel mooi geworden! Retro ten top alleszins met dat bolle glaasje en zn 38mm. Hij heef veel weg van de allereerste PD, dus het is zeker ook niet uit de lucht gegrepen.

(1 van) de eerste Pointer Dates:

De kast met gladde bezel is misschien wat generiek en de wijzers missen een beetje elegantie op de een of andere manier.

Moesten ze die nu uitbrengen in het bordeaux… Hoe gaaf zou dat zijn :sunglasses:

11 likes

Leuk om 'm zo naast z’n voorganger te zien. En de nieuwe is goed gedaan, maar vind 'm wat ‘zakelijk’.

Hier nog een voorbeeld van een eerdere BCPD, ze hadden et op zoveel manieren wat speelser/spannender/interessanter kunnen maken:


(Deze staat trouwens te koop bij Angelini)

7 likes

Zeker! Ik denk dat ze nu wat op veilig spelen met de donkerblauwe, als headliner van de collectie. Hopelijk brengen ze nog wat variaties uit, wie weet met een niet al te gepolijste stalen band :slight_smile:

1 like

Ik vrees met grote vrezen… :wink:

1 like

Idem, maar we leven op hoop zeker? Maar als het meer van dit wordt… :persevere:

7 likes