ORIS Only - deel 4

Dit topic verdient Oprah:

willj-oprah

2 likes

:drooling_face:.

Maare heb je nu de kroon uit getrokken? :crazy_face:

1 like

Haha zou je zomaar kunnen denken heh… :smile:

1 like

14 likes

Ik herken dit. Ik zit ook meer naar de zijkant te kijken van de 65 dan naar de wijzerplaat :joy:

@Ruben79 is de AD je nu echt dronken aan het voeren zodat je ze allemaal koopt? Of is het een gezellige meeting?

1 like

Nou, beide eigenlijk :rofl::rofl:

Watches and whiskey bij de Tijd

2 likes

Nog eentje dan… :star_struck:

19 likes

5 likes

14 likes

Ik blijf dit een topper vinden en prachtig wat het licht met de wijzerplaat kan doen, hier lijkt het meer een grijs/groenige kleur.

21 likes

Blijft een mooie! :+1:

Is hij doorgaans zo grijsgroen of vaak een stukje levendiger? Ik heb vroeger de stalen met blauwe plaat gehad en die was eigenlijk wat te flets ivm de foto’s.

Hij staat namelijk op mijn shortlist voor een bronzen Oris :innocent: (andere opties zijn de Carl Brashear 65 40mm en nr 1 is de Fratelloris maar die is helaas nergens meer te vinden in europa 2dehands)

Ik gok dat dit er eentje is die in real live om de pols super gaaf blijkt te zijn.

1 like

Ik heb nog een tweetal foto’s gemaakt waar het kleurverschil redelijk goed te zien is. Irl oogt de plaat toch iets aan de fletse kant en minder intens als de ene foto. Ik vind dit een pluspunt maar iedereen heeft een andere smaak uiteraard. Hoewel deze plaat wel meer contrast heeft als de aangehaalde blauwe plaat.

19 likes

Zo bekeken is’t inderdaad een heel mooi groen, past mooi bij het brons. Prachtstuk :ok_hand:

Bedankt voor de foto’s!

1 like

In de bronzen zoektocht, blijft de nieuwste Carl Brashear toch wel een topper ook. De meest compacte van de 3 en het nieuwe uurwerk met de 5 dagen reserve. Alleen de hoeveelheid tekst stoort toch wat op foto’s. Dus even een gifje in elkaar gestoken.

Wat denken jullie, less is more toch? Zonder de grootste “water resistant” is’t al een stuk cleaner. Ik las al dat de small seconds zo een oude duikhelm voorstelt (het is maar hoe je er een draai aan geeft) en misschien stoort dit wel minder om de pols :slight_smile:

14 likes

Dit is inderdaad wel echt een knaller hoor, zelfs met de tekstuele uitspattingen. Zou een verrijking zijn voor dit topic haha :star_struck:

2 likes

Ha leuk gemaakt het gifje. Met alleen de Swiss made tekst zou perfect zijn imo. Zonder tekst vind ik weer té leeg. Ga je voor een bronze Oris? Ik vind deze iig erg mooi.

Btw het hele horloge doet mij denken aan een oude duikhelm.

In het echt prachtig. Wel een donkerder gecoate case dus staal gaat niet bij deze. Wel echt toffe uitstraling :star_struck:

2 likes

Het gaat nu echt spannend worden… :crossed_fingers: :facepunch:

14 likes

Dat is’t zeker :smiley:

:joy: ja behoorlijk. Ik heb er misschien wel zin in, maar ben er nog niet aan uit. Het is ook geen kleingeld voor een horloge “voor erbij”.

Zoiets? Ik zou de swiss made naar beneden schuiven, subtiel in of onder de minute track en misschien gewoon de 5 days erin houden. Die komt ook terug in andere cal 400’s.

5 likes