ORIS Only - deel 4

Perfect! Stuur 'm meteen door naar Oris dan kan men aan de slag… :grin:

1 like

En de pro pilot in het bronze? Ik vind een bronzen duiker beetje meh of je moet echt van extreme patina houden dat is met een duiker niet te vermijden of je moet het horloge niet laten zwemmen natuurlijk

Die is inderdaad ook een mooie! Jammer dat er geen cal 400 in zit dan weer, zo wordt hij wat generiek. Dan liever een Pointer Date denk ik. Of ze moeten hun nieuwe BCPD uitbrengen in brons :thinking: :wink:

Ik heb een aantal duikbrevetten, maar het is eerder deskdiven de laatste jaren. En af en toe eens naar het strand in de zomer, verder geraak ik helaas niet meer :sweat_smile:

6 likes

Hmm…de Brashear vind ik zelf meer geslaagd als bronze horloge.

1 like

Puntje van de stoel!

11 likes

Voor een horloge voor ‘erbij’ is een inhouse uurwerk altijd aan de dure kant natuurlijk. Nouja voor mij geld dat zeker. Ik vind idd de fratello BCPD ook subliem helaas is daar niet aan te komen

1 like

Die inderdaad! Ik heb op het punt gestaan die te kopen en dan toch niet “gedurfd”. Had ik moeten doen.

image

@Tulipan post dan ook altijd van die gave wristshots op zijn Instagram, dat helpt niet :sweat_smile:

5 likes

Yes!!! We hebben 'm. :facepunch:

3 likes

Yes!!! :fist_left:

2 likes

12 likes

Leuk om te zien! Hoe lang is jouw kast al aan het patineren? En heb je ‘m al wel ‘s ‘gereset’?

@illewoare haha mooi GIFje, zo zou ik nog wel ‘s wat horloges willen zien met een paar aanpassingen :wink:

Voor wat betreft bronzen horloges… ik vind die BB58 in brons ook wel gaaf hoor, maar een hele bronzen band zou ik toch niet zo snel doen. De Brashear is ook echt gaaf en al helemaal met het 400 caliber.
Ik zag de FratellOris ook echt als een horloge voor erbij, maar draag hem vaker dan ik had gedacht, hij is minder ‘gek’ of opvallend dan ik had verwacht, in positieve zin.

1 like

Ik heb het horloge nu dik 2 jaar. Na een maand of 2 heb ik het horloge een keer in een citroen badje gehad. Nu dus ongeveer 2 jaar zonder, af en toe maak ik hem een beetje schoon met een doekje. Daarnaast heb ik hem in die 2 jaar ongeveer 3 keer met een doek en wat afwasmiddel gepoetst dat helpt iets meer als een gewone doek. Dit op advies van de juwelier waar ik hem vandaan heb. Er zat namelijk een vingerafdruk op een van de pootje en dit was gaan patineren uiteraard mede door de zuurgraad van de huid neem ik aan. Dat is ook de reden waarom ik hem na 2 maanden in een citroen bad heb gedaan.

De jouwe is echt super gaaf ik vond destijds de groene plaat met het brons schitterend en nog steeds maar als ik nu weer moest kiezen had ik voor de rode gegaan, geeft het net iets meer speelsheid en past ook super bij brons. Vind alleen de caseback van die van mij mooier maar die zie je toch niet :joy:

2 likes

Yes, in het oosten inderdaad. Meer een GTG met horloges (Oris) en whiskey. Dus goede whiskey geprobeerd en veel Oris bekeken en gepast.

Dit is toch wel echt een knaller:

En door een zekere spammer in dit topic al lekker gemaakt en sinds gisteren hoog op de lijst;

14 likes

11 likes

Heerlijk profiel. :ok_hand:

15 likes

Ik heb de aquis geprobeerd. Erg leuk, maar wegens andere wensen in t blauwe gedeelte :wink:

6 likes

Prachtig hoor. Hoe bevalt ie?

1 like

Draagt heerlijk en ik blijf er naar kijken :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Zo moet dat. :grinning:

1 like

Was vanmiddag even in de stad en zag het model dat jij hebt in de etalage liggen. Is ook een erg mooi horloge.

1 like