ORIS Only - deel 4

Ooh… die wil ik ook… hier lijkt hij erg zwart. Ik zie ook plaatjes dat deze beetje bruin zou zijn. Klopt dat?

Een nieuwe Big Crown PD in 38 mm.

13 likes

Zonder de kathedraalwijzers zou ik hem zo kopen (geldt voor elke BCPD). De cal.400 heeft gelukkig andere wijzers, alleen iets te duur :sweat_smile:

Ja lekker hé!!

Wel een mondvol:

Oris Big Crown X Cervo Volante

5 likes

Ik vind vooral de bandaanzet van 19 mm storend. Enkel horloges met 20 mm bij mij en dus ook alleen maar allerlei bandjes van die breedte. :smirk:

Vet hoor :ok_hand: die blauwe is wel gaaf.

Blijft een mooie wijzerplaat!

12 likes

Ze zijn tof!

Zou een 20mm erg “krom” zitten?
38mm is top

Dat gaat toch niet mooi zijn vrees ik. Zeker niet op zulk een mooi horloge.

Heb je eigenlijk ook gelijk in… hmmm

Die groene plaat… yes!!! Aan de cathedral hands moet ik denk ik wel wennen.
Formaat zelf is perfect! De strap van 19mm… ik zou het in het echt moeten zien. De keuze van de band vind ik perfect, dus ik zou zelf niet heel snel bandjes wisselen.
Ik vind bij een aantal 38mm horloges 20mm net iets te breed. Ook heb ik er een gehad van 18mm dat leek wel of je een dames bandje om had hahaha. Dus ik ben nieuwsgierig of 19mm de ideale maat zou zijn voor een 38mm horloge.

Waarschijnlijk ben ik aan het muggenziften, want je zou zeggen dat 1mm verschil niet te zien zou zijn. Maar toch… het zit hem in de details :grin:

1 like

Ai 19mm, trek ik ook heel erg slecht. Hoewel bij deze een leren band het mooiste staat, en dus makkelijker een andere band op te zetten is.

Mijn Sinn 556 van 38 mm heeft ook 20 mm lugbreedte, dat gaat hem goed af.
Heb ook een Smiths Everest van 36 mm gehad met dezelfde lugbreedte. Dat vond ik té groot voor de diameter.

2 likes

En daar laat je een fraai horloge om liggen??? Nou ik niet hoor

4 likes

:rofl: :joy: :rofl: :joy:

1 like

19 likes

12 likes

26 likes

Oef, die middelste is heel gaaf! :heart_eyes:

19mm bandaanzet is niet ideaal, maar ik zou het geen probleem vinden. Ik heb nog twee andere horloges met 19mm.

Over afwijkende lugmaat gesproken @Locobono en @Stevil85

21mm schoon aan de haak, deze laat je ook niet liggen, toch? :wink:

9 likes