ORIS Only - deel 4

Ja, de bandjes zijn wel mooi. Dus iets anders zal niet echt nodig zijn.
Andere straps proberen is leuk, maar ga er voor één horloge geen handvol aankopen.
Deze komen wel in aanmerking om het 10-jarig samenzijn met mijn vriendin te herdenken. Zij de grijze, ik de groene, of andersom. :star_struck::heart_eyes:

7 likes

Horloge is erg gaaf idd, hele rare keuze om daar 21mm op te gooien.

Op dit plaatje maakt ie mij erg hebberig :drooling_face:

Edit: dit zijn geen ltds, toch??

1 like

Nee, komen in de reguliere collectie.
Tijd genoeg om erover na te denken. :wink:

2 likes

Ik moet wel, Oris heeft de aanzet 21mm gemaakt :joy:

Bedoelde meer dat de keuze van Oris een vreemde is geweest. Maar er zal vast een goed verhaal achter zitten

Gewoon een ontwerp keuze, echt niet zo bijzonder hoor. Ik heb veel meer horloges (gehad) die een aanzet van 21mm hebben/hadden (Alpina, Tissot, Orient Star).

19mm zie je ook echt veel en wat sneller bij vintage horloges.

Dit vind ik prachtig en zoiets mag er echt nog eens komen. Ik wist niet dat Oris zo’n moonphase had, welk type is dit?

Dit is een Oris Artelier, maanfase. Wel een iets ouder model, de latere zijn iets groter in diameter en zwerven ook op dit forum rond. Exacte referentie zou ik moeten opzoeken.

Band is aftermarket wel met Oris gespje (origineel is staal en draag ik ook).

1 like

Ref. 581-7546-4054LS

1 like

Thanks, tis wel een dikkertje of valt dat mee? Ik ga ‘m eens in de gaten houden :slightly_smiling_face:

Nog steeds kan ik zo genieten van m’n eerste ‘echte’ horloge! Als ik niet teveel op wil vallen met een horloge doe ik deze om, zo subtiel, en toch zo speciaal! :smiling_face_with_three_hearts:

30 likes

27 likes

De aquis denk binnenkort in het blauwe gedeelte

14 likes

Ik zou het moeten nameten maar ik vind hem heel goed geproportioneerd. De lugs vallen mooi om de pols (18 - 18,5cm) en het is een van mijn prettigst zittende horloges. En ik heb er nogal wat :innocent:

Goedemorgen!

24 likes

Lekker :ok_hand:

Avond!

29 likes

image

11 likes

Goedemorgen allemaal!

18 likes

Toffe foto!!

1 like

Bijna weekend!