ORIS Only - deel 4

Kastpoten of kastoortjes

Mooi apparaat, titanium, 49mm, 100 bar WR. Duik je er ook mee?

1 like

Veel verder dan een stevige regenbui komt de Oris niet.
Ik heb er een paar keer mee gezwommen, maar daar houd het wel mee op.

11 likes

Schitterend horloge! Geniet ervan!

Wat zijn die wijzers en indexen toch gaaf in het zonlicht!

26 likes

Lekker mat…

17 likes

Te lekker! Gefeliciteerd .

Ikke vandaag

20 likes

Tijdens het wachten op mijn lunch nog maar even een foto van mijn grote vriend gemaakt

18 likes

Blijft een fantastische klassieker :ok_hand:

1 like

Het is nooit leuk om iets negatiefs over je favoriete merk te zeggen, maar het hacken heeft me vandaag weer twee nieuwe dingen opgeleverd. Allereerst moest ik precies 10 keer (!!) de kroon in en uit draaien om op een fatsoenlijke manier bij de datum en tijd te komen. Blijkbaar vond mijn Oris het niet helemaal leuk en ging maar compleet stilstaan. Kroon weer helemaal dichtgedraaid en vervolgens opnieuw zo’n 5 keer in- en uitdraaien om er iets mee te kunnen en toen ging ie opeens weer tikken.
Dat de kroonsetting van Oris niet de perfectie heeft van bijvoorbeeld een Rolex, helemaal prima, maar dit gaat mij echt te ver. Voor mij is dit in ieder geval de laatste Oris.

1 like

Ik zit momenteel aan mijn 9de Oris en dit heb ik echt nog nooit meegemaakt. Soms voelt de kroon inderdaad wat wiebelig, maar het hacken ging zo goed als altijd zoals het hoort.

Spijtig te horen dat het niet altijd goed loopt, maar dit zou toch onder garantie opgelost moeten worden lijkt mij?

1 like

Ook hier een handje vol Oris horloges en geen enkele heeft de niet lekker werkende kroon zoals jij omschrijft.

1 like

Het horloge is gelukkig niet stuk, maar de matige werking van de kroon is blijkbaar echt een Oris dingetje (zie ook bericht mozaiek onderaan).

Blijf het raar vinden voor zo’n merk. Ik neem de laatste zin in mijn vorige betoog terug :stuck_out_tongue: Was vanmorgen gewoon erg teleurgesteld. I.t.t. veel leden hier koop ik hooguit eens in de 3 a 4 jaar een horloge en draag ik er altijd maar 1 en dan moet het gewoon wel goed zijn.
Heb jij ook een Oris met calibre 400 in je collectie? Zo nee, doen! Want het is (even buiten de slechte kroonwerking) echt een topuurwerk.

1 like

Nope, heb 9 stuks Oris maar (nog) geen 400.
Nog niet in de juiste verpakking voor mij tegengekomen.

Wel jammer jou ervaring zo.

1 like

Nee ,echt niet . Staat tof :ok_hand:

1 like

Iemand enig idee wat de dichtsbijzijnde Oris AD is vanaf Eindhoven? Ik las laatst dat Peijnenburg is gestopt? (Ik zag ook geen Oris meer liggen in de vitrine daar. Loop er regelmatig langs)

Van Baal?

1 like

Nijmegen is toch nog 65km. Ik hoopte iets in de omgeving van Eindhoven

1 like