ORIS Only - deel 4

Goedemorgen! Nieuwe pointer date in bronze. 4 kleuren, en met bronzen band. Ziet er best leuk uit… ik zou alle 4 de kleuren wel kunnen pruimen denk ik.

9 likes

Vind het op de renders een beetje té allemaal.
Is die bruinige wijzerplaat, dan zonder de bronzen band, al niet in het assortiment trouwens?

1 like

Sun Wukong Artist Edition - Aquis - Watches - 01 400 7769 4185-Set - Oris. Swiss Watches in Hölstein since 1904.

Duurste Oris ooit? (of doet mijn browser raar?) :blush:

1 like

Ik moest ook 2x kijken, en dat alleen voor de (bijzondere) dial. Hmm, ik sla deze even over :laughing:

1 like

Beauty is in the eye of the beholder, maar een echte Sun wukong? Nee, die laat ik even aan me voorbij gaan.

1 like

Haha helemaal eens, maar de bezel daarentegen :heart_eyes:

Je bent toch al bezig met modden, dus je kan net zo goed deze gelijk meepakken. Sloop je gewoon de dial er uit en zet er een andere in :rofl:

… zal meneer Sun ook blij mee zijn :see_no_evil:

1 like

Iemand hier de calibre 400 Aquis al eens gehad? Benieuwd of het de meerprijs waard is.

Snel eens wat Aquisen gaan passen want 41.5 of 43.5. Geen idee.

Deze vind ik namelijk echt goed gedaan

6 likes

Ik zou 'm doen maar ze moeten er wel eerst een nulletje afhalen. :wink:

1 like

Mijn ervaring is dat de Aquis kleiner draagt dan de diameter suggereert, voornamelijk door de korte lugs. Zo vind ik zelf 40 mm horloges fijn zitten (65 bijvoorbeeld) maar heb ik de Aquis in 43.5 genomen. Het is wel slim om ze eens in het echt te bekijken en te passen. Persoonlijk twijfel ik of de Caliber 400 de 1000 euro meerprijs waard is. Ja, hij is accurater en antimagnetisch en heeft 120 uur reserve. Maar de SW200’s in mijn Orissen lopen ook <5 spd precies en alleen de gangreserve is mij niet 1000 euro extra waard, dan haal ik wel een BCPD erbij :smiley:

1 like

Ik heb mijn 41.5 mm Aquis met calibre 400 nu vijf maanden en ben er nog steeds uitermate content mee, ondanks dat het uittrekken van de kroon bijna altijd gedoe is (had ik met mijn andere Aquis ook).
De 400 is een ongelooflijk accuraat uurwerk. Vind het echt veel horloge voor 3000 euro.

Of het de meerprijs waard is, is echt een persoonlijke afweging. De kwaliteit van afwerking en de looks is bij beide modellen hetzelfde, maar de 400 heeft de makkelijk afneembare band. Maakt een afwijking van meer dan 5 seconden per dag je niks uit en heb je genoeg aan 38 uur gangsreserve? Dan is de meerprijs het waarschijnlijk niet waard. Wil je een topuurwerk? Dan is het de meerprijs meer dan waard.
De 400 heeft ook een achterkant van saffierglas, waar de 733 een achterkant van mineraalglas is.

1 like

Gisteren/vandaag een groot klein gelukje gehad :grin: Groot in de zin van vrijgevigheid en klein in de zin qua formaat haha.

Al een tijdje was ik op zoek naar het Victorinox/Oris zakmesje. Ik heb contact gehad met Oris in Hölstein zelf. Daar hadden ze voor mij gekeken, maar zeiden dat ik het wellicht nog bij Oris Benelux kon proberen. Die stuurde mij weer door naar de boutique in Amsterdam, maar zeiden dat ze goodies niet mochten verkopen. Alleen weggeven bij de aanschaf van een horloge. Of ze het mesje wel of niet hadden was onduidelijk, maar durfde er verder niet naar te vragen.
Ik had op HF een oproep geplaatst en in dit topic een beetje gepeild. Op dit forum begrijp ik volkomen dat niemand daar afstand van wilt doen.

Dan maar op FB proberen in de Oris Social Club Amsterdam groep, dacht ik laatst.
Daar was een persoon die er absoluut niks mee deed. Gisteren contact met hem gehad en ik mocht langskomen om het mesje op te halen voor niks!

Vandaag dus even langsgereden om het op te halen. Als horloge liefhebber en kleine mesjes verzamelaar ben ik zo blij als een kind!

31 likes

Leuk! Victorinox is een fantastisch merk. Twee Zwitserse toppers naast elkaar.

1 like

18 likes

Ik vind ze heel gaaf!!

1 like

Leuk…er lijkt zich al heel voorzichtig wat patina te ontwikkelen op de bronzen bezel. Benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden…en of mij dat bevalt. :slightly_smiling_face:

22 likes

Hij wordt vooral wat doffer, verder merk je er niet zoveel van vind ik. Mij heeft het alleszins nooit gestoord :slight_smile:

Met al die foto’s heb ik weer zin in een 65! Of sowieso toch weer een Oris :smiley:

3 likes

Heb meteen even gecheckt bij de boutique om de bronzen bracelet na te bestellen voor m’n Fratelloris… dat zou EUR 660,- kosten…

Daar ga ik dus nog even over nadenken :roll_eyes:

1 like

Dat zijn Tudor prijzen! :flushed:
Misschien eerst even eentje passen bij de AD alvorens te bestellen :wink:

Leuk trouwens die bronzen kleurtjes! Alleen jammer dat ze het oud ontwerp van wijzerplaat genomen hebben met uitsluitend witte print. De laatste tijd begonnen ze meer kleur te gebruiken, bij bv de blauwe bico of de Roberto Clemente. Ik vermoed dat de wijzerplaten ook weer mat zullen zijn, zoals bij de OG 80th anniversary.

2 likes

Doffer is perfect lijkt mij. Zolang het maar niet groen uitslaat. :sunglasses: :smile:

Tijd voor een Oris mijn Waarde Broeder uit het Zuiden. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes