ORIS Only - deel 5

Ja, wat betreft verzenden zijn ze nog steeds erg stroef. Ook het nieuwe management.
Mijn 65 cal 400 was destijds naar Holstein vanwege garantiewerk en moest opgehaald worden in Amsterdam. Verzenden was niet mogelijk, ivm eventuele schade die dan kan ontstaan.
Rokin is een hel om met de auto te komen…

Over Nieuwendaal hoor ik vaker negatieve reacties en de keren dat ik contact met hen gehad heb, waren ook niet geweldig. Hier valt echt wel wat te verbeteren door Oris

1 like

Wow, ja daar schrik ik van. Ik vind Maarten echt een vriendelijke jongen. Ik denk dat hij inderdaad de ‘vorm van de dag’ dan niet had?

1 like

Hoezo? Parkeren in de nieuwe garage onder Rokin, of in de garage naast Bijenkorf. Nooit problemen mee.
Het rijden er naar toe moet je misschien een keer gedaan hebben. Er zijn wat vreemde bochten en kruispunten.

Weet niet.
Ging over een geruime periode. Heb het horloge 2 maal moeten opsturen. En dus die 3e keer vertikte ik het, want ik was er klaar mee.
Maar toen bij die 3e keer was Maarten volgens mij al weg. En kreeg ik mails van Harry.

En het zal ook wel liggen aan dat het niet face to face was / kon.

Maar goed. Nogmaals, wil ze niet in een kwaad daglicht zetten, want ik hoor eigenlijk alleen maar goede ervaringen met hen, destijds.
En de meeste / ergste blaam ligt natuurlijk ook bij Nieuwendaal die het 2 keer verprutst hadden.

1 like

Welke is dit? erg leuk!

1 like

Centrum Amsterdam, dus navigeren door drommen toeristen en fietsers.
Parkeergarage Rokin is eigenlijk altijd vol, dus doorrijden naar Q-Park Dam. Voor de afslag daar naartoe sta je minutenlang te wachten op overstekende toeristen en fietsers. Eenmaal een plekje gevonden en bijgekomen van het parkeertarief, begint de processie naar de Oris Boutique. Wederom van alle kanten ingesloten door toeristen

Ik had het erg op prijs gesteld als ze hem hadden verzonden…

2 likes

:joy:
Ja zo verwoord is het inderdaad geen feest

1 like

Die is de Oris BC3 Day date in 40 mm.

1 like

De Chronoris is weer terug in de collectie. Na eerder dit jaar een wat stevig gebruikte Chronoris te hebben gekocht via Chrono24 in Japan, die geen gangreserve opbouwde, heb ik een daadwerkelijke NOS gevonden. Ik mocht zelf de stickers eraf pulken. En registreren bij Oris, zodat ik nu tot 2027 garantie heb. Das lekker.
Prachtstuk :heart_eyes:

23 likes

Genieten maar!

1 like

Erg mooi deze Robin :sunglasses:

Zo… kun jij je avatar weer met goed fatsoen gebruiken :laughing:

3 likes

Die lijkt een beetje op de SixtyFive rake revolution :grin:

Wel erg leuk die kleur!

2 likes

O neee hahah. Heb hem twee keer gehad. Gaat geen derde komen, hoewel hij echt leuk blijft, zeker op de bico band

1 like

Heerlijk weer vandaag

6 likes

20 likes

9 likes

Ik mag hier nu ook posten, heb een NA: de Aquis! :partying_face:

Wat een gaaf horloge is het zeg. Hij lijkt op papier wat dik in verhouding, maar dat valt om de pols echt reuze mee.

Dit is de 39,5mm met zwarte dial en ik vind hem super fijn dragen. De korte lugs zorgen echt voor een goede fit ondanks mijn bescheiden polsomvang. Ook de sluiting is trouwens mooi compact en comfortabel.

De zwarte dial vind ik ook prachtig met de opgelegde indices. Met de glimmende bezel en band is het al met al best een stralende verschijning, vooral in de zon :sunny:

Ik heb nog niet eerder een Aquis (of Oris) gehad maar ben erg over het merk te spreken. Heb hiervoor alleen nog maar een BB58 als duiker gehad, dus meer vergelijkingsmateriaal heb ik niet, maar wat mij betreft krijg je met een Aquis in verhouding voor het geld veel horloge.

Voor de zomer ben ik nu bijna klaar, voor op vakantie zou ik nog wel de rubberen band erbij willen :star_struck:

Heb onderstaande foto’s ook geplaatst in het ‘Wat dragen wij vandaag topic’.

26 likes

Staat je goed,de rubberband van Oris is echt een aanrader :ok_hand:t2:
Ook nog eens lekker snel wisselbaar :+1:t2:

2 likes

Dank je!

Ja ik had inderdaad al zo’n vermoeden dat het een goede band is. Voor het wisselen heb je wel een (specifieke) triwing nodig meen ik? Is dan perse eentje van Oris nodig of kun je zoiets ook elders kopen?

2 likes

Bij mij zat ie erbij,bandje ook overigens,ik heb deze set

9 likes