ORIS Only - deel 5

Gaaf, welke maat is dit?

Mijn vrouw haar Aquis. :star_struck:

12 likes

Hier nog steeds super blij met de fratelloris

Merk wel dat de verkoop van Oris op de tweedehands markt moeilijk gaat. Heb mijn pointer date 80th anniversary edition al een ruime tijd te koop staan en er is nog weinig animo voor moet ik zeggen. Ik zie meerdere orissen in het blauw die regelmatig ge upped worden.

9 likes

43,5mm

1 like

Ja, terwijl het vaak toch mooie horloges zijn met mooie heritage.

1 like

Die vind ik ook de mooiste van de twee :+1:t2: :smiley:

1 like

Ja en qua prijs kwaliteit zijn het ook goede horloges. Een nadeel is natuurlijk brons dat is niet voor iedereen weg gelegd. Aan de andere kant is een mooie tweedehands wel een goede manier om zo’n model een keer te proberen zonder eventuele afschrijving.

1 like

Oris is inderdaad een mooi en interessant merk. Gedragen brengen ze veelal maar 40-50% van de list-price op. Als je dan een mooi exemplaar kunt scoren, dan hebt serieus waar voor je geld waar je niet veel meer op gaat afschrijven.

1 like

Natuurlijk, een bronzen versie of bijvoorbeeld een Kermit zijn wat smaakgevoeliger. Er zijn echt ook genoeg neutralere varianten.

1 like

Ik hoop inderdaad 50 % van de listprijs er voor te krijgen. Dat leek mij ook een reëel streven maar tot nu toe nog weinig actie. Nouja zal vast binnenkort een liefhebber actie ondernemen. Ik heb het in ieder geval wat onder de aandacht gebracht :face_with_peeking_eye:

Flinke polsen dan :muscle:
Is er zeker niet in 41?

Op vakantie dit ‘oudje’ maar eens meegenomen. Draagt nog altijd comfortabel en is bovenal voor mij nog steeds een mooi horloge😊

9 likes

Groen licht om naar huis te gaan na een werkdag

13 likes

Eindelijk de Pro Pilot weer om de pols :heart_eyes::hugs:

En nu ook eindelijk met het bandje die ik van @Hornet had gekocht … in een ver verleden :sweat_smile:

Allemaal dankzij @Floris155 die hem wel heeft kunnen fixen . (Wat ze in Amsterdam verpruts hadden :face_with_symbols_over_mouth:)

15 likes

Officieel lid van dit topic sinds vandaag, net mijne nieuwe NA gepost!

27 likes

Het is wat anders geworden dan waar ik naar keek, maar deze TT1 GMT was te leuk om niet te proberen. Kwam de TT1 altijd wel tegen maar las en dacht daardoor dat hij heel klein droeg. Dus het was voor mij eigenlijk nooit een optie. Tot dat ik deze versie zag, werd direct aangetrokken door de gmt wijzerplaat en de bezel. Niet vaak voorkomend ook. Was dus wel een gokje, maar die heeft goed uitgepakt. Vind hem groter polsen dan verwacht, komt ook door de in verhouding van de kast brede bracelet. Maar dat is ook de charme van een TT1. Dus helemaal blij ! Mooie vakantie beater voor dit jaar. :grin:

Zijn er hier meerderen die deze uitvoering hebben ?

12 likes

Tja helaas, Amsterdam is Amsterdam niet meer! :frowning:

1 like

Toen was het nog met Harry en Maarten.
Geen goede ervaring met Maarten.

Heeft hij zelf aan het uurwerk gerommeld?
Nieuwe daal doet al het service en garantiewerk in NL voor Oris

Nee. Allemaal gedaan door hun eigen Oris horlogemaker. (Nieuwendaal dus).

Met Maarten ging de communicatie gewoon ontzettend stroef.
Ging bv. over verzendkosten enzo.
En een watchpouch waarin ik het horloge naar hun had verstuurd, die ze niet mee terug hadden gestuurd. En hij weigerde die terug na te sturen vanwege … verzendkosten. Kon ‘bij een volgende keer wel mee terug gestuurd worden’.

Toen daarna na een half jaar het horloge weer extreme mankementen vertoonde, was ik er klaar mee. Daar stuur ik mijn horloges nooit weer heen.

Maar goed. Wil ze niet zwart maken. ik las / lees hier op het forum alleen maar goede dingen over hun, dus misschien was het een gevalletje apart weer bij mij.