Groen licht om naar huis te gaan na een werkdag
Eindelijk de Pro Pilot weer om de pols ![]()
![]()
En nu ook eindelijk met het bandje die ik van @Hornet had gekocht … in een ver verleden ![]()
Allemaal dankzij @Floris155 die hem wel heeft kunnen fixen . (Wat ze in Amsterdam verpruts hadden
)
Het is wat anders geworden dan waar ik naar keek, maar deze TT1 GMT was te leuk om niet te proberen. Kwam de TT1 altijd wel tegen maar las en dacht daardoor dat hij heel klein droeg. Dus het was voor mij eigenlijk nooit een optie. Tot dat ik deze versie zag, werd direct aangetrokken door de gmt wijzerplaat en de bezel. Niet vaak voorkomend ook. Was dus wel een gokje, maar die heeft goed uitgepakt. Vind hem groter polsen dan verwacht, komt ook door de in verhouding van de kast brede bracelet. Maar dat is ook de charme van een TT1. Dus helemaal blij ! Mooie vakantie beater voor dit jaar. ![]()
Zijn er hier meerderen die deze uitvoering hebben ?
Tja helaas, Amsterdam is Amsterdam niet meer! ![]()
Toen was het nog met Harry en Maarten.
Geen goede ervaring met Maarten.
Heeft hij zelf aan het uurwerk gerommeld?
Nieuwe daal doet al het service en garantiewerk in NL voor Oris
Nee. Allemaal gedaan door hun eigen Oris horlogemaker. (Nieuwendaal dus).
Met Maarten ging de communicatie gewoon ontzettend stroef.
Ging bv. over verzendkosten enzo.
En een watchpouch waarin ik het horloge naar hun had verstuurd, die ze niet mee terug hadden gestuurd. En hij weigerde die terug na te sturen vanwege … verzendkosten. Kon ‘bij een volgende keer wel mee terug gestuurd worden’.
Toen daarna na een half jaar het horloge weer extreme mankementen vertoonde, was ik er klaar mee. Daar stuur ik mijn horloges nooit weer heen.
Maar goed. Wil ze niet zwart maken. ik las / lees hier op het forum alleen maar goede dingen over hun, dus misschien was het een gevalletje apart weer bij mij.
Ja, wat betreft verzenden zijn ze nog steeds erg stroef. Ook het nieuwe management.
Mijn 65 cal 400 was destijds naar Holstein vanwege garantiewerk en moest opgehaald worden in Amsterdam. Verzenden was niet mogelijk, ivm eventuele schade die dan kan ontstaan.
Rokin is een hel om met de auto te komen…
Over Nieuwendaal hoor ik vaker negatieve reacties en de keren dat ik contact met hen gehad heb, waren ook niet geweldig. Hier valt echt wel wat te verbeteren door Oris
Wow, ja daar schrik ik van. Ik vind Maarten echt een vriendelijke jongen. Ik denk dat hij inderdaad de ‘vorm van de dag’ dan niet had?
Hoezo? Parkeren in de nieuwe garage onder Rokin, of in de garage naast Bijenkorf. Nooit problemen mee.
Het rijden er naar toe moet je misschien een keer gedaan hebben. Er zijn wat vreemde bochten en kruispunten.
Weet niet.
Ging over een geruime periode. Heb het horloge 2 maal moeten opsturen. En dus die 3e keer vertikte ik het, want ik was er klaar mee.
Maar toen bij die 3e keer was Maarten volgens mij al weg. En kreeg ik mails van Harry.
En het zal ook wel liggen aan dat het niet face to face was / kon.
Maar goed. Nogmaals, wil ze niet in een kwaad daglicht zetten, want ik hoor eigenlijk alleen maar goede ervaringen met hen, destijds.
En de meeste / ergste blaam ligt natuurlijk ook bij Nieuwendaal die het 2 keer verprutst hadden.
Welke is dit? erg leuk!
Centrum Amsterdam, dus navigeren door drommen toeristen en fietsers.
Parkeergarage Rokin is eigenlijk altijd vol, dus doorrijden naar Q-Park Dam. Voor de afslag daar naartoe sta je minutenlang te wachten op overstekende toeristen en fietsers. Eenmaal een plekje gevonden en bijgekomen van het parkeertarief, begint de processie naar de Oris Boutique. Wederom van alle kanten ingesloten door toeristen
Ik had het erg op prijs gesteld als ze hem hadden verzonden…
![]()
Ja zo verwoord is het inderdaad geen feest
Die is de Oris BC3 Day date in 40 mm.
De Chronoris is weer terug in de collectie. Na eerder dit jaar een wat stevig gebruikte Chronoris te hebben gekocht via Chrono24 in Japan, die geen gangreserve opbouwde, heb ik een daadwerkelijke NOS gevonden. Ik mocht zelf de stickers eraf pulken. En registreren bij Oris, zodat ik nu tot 2027 garantie heb. Das lekker.
Prachtstuk ![]()
Genieten maar!