ORIS Only - deel 5

Ik vind dit een fenomenale release van Oris en in alle opzichten een verbetering van het oude model. Beter formaat, keramische zwarte bezel (waardoor de vintage-vibe behouden blijft), verbeterde bracelet, quick release en subtiele kleurstellingen. Met de 46,5mm lug-to-lug draagt hij nog beter op mijn pols dan een Black Bay 58.

Keep it up Oris! :slight_smile:

3 likes

De Oris kun je gelukkig bij de juwelier proberen dus dat komt goed :smile:

1 like

En vergeet niet, hoewel de prijs wat hoger ligt, dat je zowel staal als rubber krijgt als ik het goed gelezen heb

2 likes

Vrij degelijk (ik bedoel saai). Mag wmb ook wel bronzen en rose gouden randjes krijgen.

1 like

Gaat niet echt samen met een vintage vibe

2 likes

Dat gevoel begrijp ik. Maar toch smoelt het best lekker en krast het minder.
Gok ook dat je anders weer klachten krijgt dat voor dat geld er wel een keramische bezel in had gemogen.

3 likes

Ik vind ze leuk, maar stiekem had ik een beetje op een nieuwe kleurcombi gehoopt van de crazy numerals uitvoering, al dan niet voorzien van een paar mechanische upgrades.

2 likes

Ik vind ze heel tof! Zwak voor Oris, maar… toch vind ik stiekem mijn nieuwe Mido Ocean Star 39 (voor de helft van het geld) specialer/mooier. Geen keramische bezel maar daarkan ik mee leven, daarnaast denk ik dat de Caliber 72 (ETA A31.111 bij Longines) niet onder doet voor de Sellita.
Mido heeft alleen wel een stuk minder brand recognition dan dat Oris heeft.

1 like

Voor mij heeft een keramische bezel ook niet echt meerwaarde,over het algemeen teveel geschitter maar natuurlijk wel krasbestendig.
Vind de kwetsbare alu bezelinserts of compleet stalen bezels mooier

Ik hoop mee, al zullen rap tig andere kleuren komen, of Cotton Candy varianten, of een bedreigde zeedier/koraal variant… :joy:

3 likes

Ja, ik word er een beetje moe van. Zo inspiratieloos eigenlijk.

1 like

Ben ik ook bang voor ja. Die Seventy-five gaf me even hoop, maar die kleurcombi was dan weer echt om te huilen.

1 like

Verschrikkelijke kleurencombi :persevere:

1 like

Ooh, dat oranje/rode ding :exploding_head:

Wat vinden we van die nieuwe beige variant?

Kunnen ze ook extra alu inserts erbij leveren :wink:

Ik ben zeker niet anti keramisch maar het botst met de vintage look.

1 like

11 likes

Zoveel mensen zoveel wensen. Het blijft een smaak kwestie. Had liever quick adjust gezien ipv die bezel.

Die zit erop toch?

Dat is micro adjust. Heb je een tool voor nodig.

Het is en blijft een heel mooi merk. Heb gisteren ook nog een Oris Pointer Date 7400 32mm binnen gekregen. Moet wennen aan het formaat, maar vind het wel héél mooi.

Kan helaas nog geen foto’s uploaden, maar komt nog (denk ik).

3 likes