ORIS Only - deel 5

Als je van banden wisselen houdt, is de Aquis niet echt een horloge dat daarbij aansluit :stuck_out_tongue:.
De rubberen band is duur, maar de kwaliteit is goed en de sluiting is, hoewel dik, best een kunstwerkje.

15 likes

Ik heb antwoord gekregen betreft de endlinks op de Divers 65 :grin:

Ook nog maar even een fotootje spammen van vandaag.

15 likes

Even jullie mening. Ik kan een Oris Pro Pilot X aanschaffen voor 2800€. Lichte gebruikssporen op het titanium aan de clasp. Goede deal of niet per se?

4 likes

Dat valt op zich wel mee, 30 procent af van de catalogusprijs. Voor een paar honderd euro heb je al eentje nieuw op chrono24, dus heel scherp is het ook niet.

Titanium krast natuurlijk wel gemakkelijker, dus als het enkel daar is, zal je die schade rap zelf ook hebben.

1 like

Ligt er aan of de kleur je iets uitmaakt? Bij Eugene van Baal koop je voor minder een gloednieuwe in het blauw.

Edit: mijn excuses. Deze is zo goed als nieuw.

5 likes

Sowieso de blauwe, grijs wordt denk ik heel snel saai!

Goed punt! Zeker nu ik de blauwe voor dit geld zie…bedankt voor de tip @JuKo!
Dit bevestigd in elk geval dat het geen mega deal en ik geen overhaaste beslissing hoef te maken :smiley:. Oorspronkelijk ben ik namelijk nog steeds voor de Cervo Volante aan het sparen. Enige waar ik mee zit is het oudere uurwerk dat ze gebruiken. Slecht is het niet, maar toch. Zijn er mensen hier met ervaringen over de SW 200-1 ?

1 like

Alleen maar goede ervaring met het sellita uurwerk. Enig puntje van kritiek is misschien de ‘play’ op de kroon als je de tijd moet verzetten. Zeker geen dealbreaker voor mij

2 likes

Prima uurwerk! Het is meer of je de voorkeur geeft aan een in house movement of niet. De Caliber 400 is namelijk een in house movement en de SW 200-1 niet.
Het mooie van de caliber 400 is wel zijn power reservere, maar om heel eerlijk te zijn vind ik dat zijn meerprijs niet waard.

Nu is het ook een beetje zo, dat Oris een van de weinige betaalbare Zwitserse merken is, maar nu ze de Caliber 400 hebben, schuiven ze langzaam een beetje naar de prijzen a la Tudor. Dan kan het merk ineens voor velen minder bereikbaar zijn.

De afwerking van Oris is goed, maar als die net weer even wat hoger zal gaan liggen (ik vergelijk het weer met Tudor). Dan zal het de prijs wel rechtvaardigen, maar zolang de afwerking hetzelfde blijft. kies ik liever voor de betaalbare optie met SW 200-1.

4 likes

Bedankt voor de uitgebreide uitleg!
Als je het zo schetst gaat mijn voorkeur denk toch nog steeds uit naar de Cervo Volante. Zeker gezien en het geld. Gewoon een mooi, degelijk horloge voor ook nog en oké prijs. Twijfel nog voor nieuw of tweedehands. Maar ik houd mijn oren en ogen open!

1 like

Ook maar weer eens een plaatje:

5 likes

Kuddo’s voor Oris. Ze hebben jouw vraag serieus genomen en snel beantwoord.

En ook nog eens door een materiedeskindige.

1 like

@MarTime

Ik zou de 400 even links laten liggen. Nu hij in grote aantallen in het veld is komen de kinderziektes naar boven. Heb er het volste vertrouwen in dat die met een paar iteraties verholpen zijn.

De Sellita heeft bijvoorbeeld een paar probleempjes van de ETA ook verbeterd.

Google maar eens op de problemen die er met de 400 op dit moment zijn.

1 like

Smaken verschillen, maar de Cervo Volante is echt :kissing_heart: :ok_hand:
Op de beurs in Düsseldorf voor het eerst in het echt mogen aanschouwen. De kleur van de dial is magisch!

Inderdaad heel netjes! Wellicht komt het ook dat ik het mail adres gekregen had van het hoofd manager sales in Duitsland en Benelux? Hij had mij beloofd mijn vraag naar het design team te sturen. Het leuke was dat op de beurs gewoon de grote namen achter de stand stonden.

4 likes

Dat maakt Oris zo sympathiek. Die ‘grote’ namen zien op zo’n beurs dan ook de klanten in levende lijve. Die doen dan ook iets met de feedback van de klanten.

1 like

Jaaa deze bedoel ik dus! Prachtig horloge :sunglasses:. Ik heb de grijze eens om de pols mogen passen maar misschien is die iets te ingetogen/saai. Deze knalt er wel echt uit. In het donker wordt de dial ook een stuk donkerder, klopt dat? Van knal blauw in de zon naar donkerblauw/grijs in het donker?

Dat weet ik niet. Ik heb het horloge alleen onder spotjes gezien, maar het zal me niet verbazen dat de dial veel veranderd van kleur, afhankelijk van de felheid en de inval van licht.

1 like

Ja, het is echt een mooie dial met heel veel ‘bereik’ qua kleur. En voor dat geld krijg je gewoon heel veel horloge.

1 like

25 likes