Deze is het! Hij is al te koop geloof ik, voor 2300 zonder stalen band
Hij staat al in bestelling
Ik heb nummer 9 van de Pointer Date Fratelloris en Robert-Jan Broer stelde voor van ook de nummer 9 te reserveren voor mij. Dat kon ik niet laten liggen
Gaaf! Gefeliciteerd! Wel ff showen als je hem hebt hè?
Hangen met de duim boven de bestelknop heb ik al een paar keer gedaan, maar nog niet daadwerkelijk gedrukt
Uiteraard!
Oké, waar brengen jullie je 65 naar toe voor onderhoud? Was net bij Brunott en via hen gaat een beurtje incl handlingfee €375 kosten. Moet voor een sellita toch goedkoper kunnen?!
Dat is de standaard Oris prijs (€360). Heb je wel alle originele pakkingen en kroon vernieuwd en wordt hij ook weer opnieuw opgemaakt voor je.
Wesselink en Vreeker doet het voor de helft. Dan wel zonder opmaken van kast en band
In principe is de kast nog haarscherp en zonder krassen. Wil dus alleen een servicebeurtje
Incl een nieuwe kroon?
Nee
Vandaag ben ik aanbeland in Basel.
Eenmaal aangekomen bij de Oris boutique, sprong mijn oog op een wel wel apart model met een nog meer bijzonder prijskaartje
Iemand deze al in bestelling ?
Wat vond je er van? Ik zag hem ook in Zürich liggen, maar ik zou het er niet voor willen betalen. Maar goed… een kunstenaar heeft deze dial toch gemaakt/ontworpen?
Ga je nog naar Hölstein? Ligt praktisch “om de hoek” bij Basel.
Tja. Oris vind ik zelf een mooi merk. De Aquis oogt voor mij te dik en dat is wat mij niet aantrekt.
Dit is natuurlijk ook een Aquis. Kunst is mooi maar dit niet zo heel erg. Voor dit geld had ik een laan verder wel een Fifty Fathoms gekocht en dan in Delft nog een Holthinrichs (sorry als ik het verkeerd spel) met Delfts blauw als je echt een dail wilt met kunst er op.
Morgen gaat de reis naar Biel en Interlaken. Ben benieuwd!
Biel ken ik niet, maar Interlaken is bekend terrein voor mij. Heel veel AD’s daar! Vooral bij het grote grasveld in de buurt.
Tip: mocht je tijd en zin hebben, duik bij Interlaken de vallei in en breng een bezoekje aan Grindelwald. Je kan daar met een nieuwe gondel omhoog (zelf nog niet gedaan) voor als je wat sneller de berg op wilt, maar anders is het tandrattreintje, de Jungfraubahn, omhoog een aanrader! Daar heb je fantastisch zicht op de Eiger, Mönch en Jungfrau. Tissot brengt ieder jaar een Jungfraubahn editie uit met vaak deze drie bergen op de dial.
Je kan ook naar Lauterbrunen en Wengen en vandaar met een gondel omhoog.
Enfin… ik ben er erg vaak geweest dus stuur gerust een pb als je meer tips wilt.