ORIS Only - deel 5

Die bico is mooi en wil ik er eigenlijk wel bij.
En ik merk dat ik ‘hebberig’ wordt naar nog 1 of 2 65’s erbij! Hoe kan dat? Heb ik bij andere horloges nog nooit gehad. Heb er echt in instant klik mee. [OT]Als ik ook zo’n klik had bij de GS’en had er al een om mijn pols gehangen, maar ook gister weer 2 geprobeerd en geen investering verantwoordende klik. Komt misschien nog, want man man wat zijn dat machtige klokjes om in de hand en om de pols te voelen! [/OT]Ook die aparte LE modellen zitten leuke tussen. Deze heeft ook een gave band vind ik.
Ik ben alleen bang dat ik snel uitgezocht ben aangezien de 42mm modellen niet veel meer vertegenwoordigd zijn…

Oké ik vind het tijd voor een lijstje.
Lijst met 65’s die ik nu ook wel erbij wil (willekeurige volgorde):

1. 400 kaliber.
  2. BICO
  3. Carl Brashear LE (De oude versie is ook wel mooi!)
  4. Copperhead
  5. The original.

Die BICO laat mij het meest kwijlen… Als ik die nou eens voor een leuk prijsje op de kop kan tikken, maar ben bang dat 40mm me tegen gaat houden…

3 likes

Ik begrijp het wel!
(Al weet ik niet of dit een blijver is voor mezelf… :sweat_smile:)

7 likes

Prachtig!

1 like

Dat is echt een kwestie van wennen, droeg vroeger altijd groter dan 42mm. En nu eigenlijk het liefste tussen 36 en 40 .

2 likes

Wat is het typenummer van deze Aquis? Vind 'm erg mooi met de gele hourmarkers!

Dit is hem: Aquis Date - 01 733 7653 4158-07 8 26 01PEB | Oris

Niet in grote aantallen gemaakt volgens mij

1 like

Thanks! Ik ga er eens naar zoeken.

Dan draag je het nog eens en denk je :
“Dit kan ik toch niet laten gaan”

15 likes

Mooie versie ook. Stond eens aan een mooie prijs te koop bij mij in de buurt en nog steeds spijt dat ik te laat was om te gaan kijken. Heeft deze eigenlijk op de indices dezelfde goudkleurige afwerking als de wijzers?

1 like

11 likes

Dank je! Ik had een soortgelijke ervaring. Dat heeft jarenlang liggen sudderen en eind van het liedje was dat er toch eentje moest komen. Deze movember heeft inderdaad goudkleurige omlijsting van de indexen, maar dan gevuld met witte lume.

1 like

Bedankt voor de toelichting, op foto/video kan ik niet echt zien, ik blijf deze op mijn radar houden :satellite:

1 like

Ik heb hem en ik hou hem :blush:

11 likes

Kan je geen ongelijk geven!

Just to be shure: is een 40mm toch?

1 like

Badje van 33 minuten of 12 uur en 33 minuten? :thinking:

Badje van een kwartiertje, dan nog wat afdrogen … maar wel voldoende om de patina een ‘reset’ te geven. Ik weet niet of het goed op de foto’s uitkomt… maar het verschil was wel enorm. :slight_smile:

1 like

Ja 40 mm

De laatste dagen alleen de 65 gedragen.

7 likes

Nieuwe watch stand :rofl:

16 likes

9 likes