De BCPD weer eens om de pols geslagen
Is hier nog iemand in het bezit van een TT1 met “error dial”
Dus met een naar goud verkleurde blauwe wijzerplaat?
ik heb een vraag aan alle Oris liefhebbers, en dat kan net zo goed hier, dacht ik.
Is er op HF iemand met een ORIS caliber 110,111,112,113? Dus het in 2014 uitgebrachte nieuwe manifactuur uurwerk met 10 dagen (!) gangreserve?
Ik ben erg benieuwd wat diens ervaringen zijn met dit uurwerk.
Foto hieronder van de 1e versie, limited op 110 stuks, zonder datum, en met het uurwerk patent nog “pending” .
foto van internet
Zelf enkele gehad. Als je hem qua maat kunt hebben is het een topper. De gangreserve eens ‘gemeten’ en gaat zelfs nog bijna een dag verder dan Oris aangeeft ![]()
Je moet wel van opwinden houden, daar komt geen eind aan lijkt t ![]()
In een week 2 nieuwe aanwinsten. Naast de speedy ook onderstaande Oris bcpd 80th anniversary gekocht.
Heb het horloge in het verleden gehad, maar droeg het horloge nauwelijks, dus mocht de collectie verlaten. Echter altijd een beetje spijt gehouden hem verkocht te hebben.
Onlangs kwam ik dit exemplaar tegen in België en een hele leuke deal kunnen maken met de uiterst sympathieke verkoper!
Net weet eens getracht die verschrikkelijk mooie groene wijzerplaat vast te leggen met het zonnetje erop. Wat is dat lastig…
Gelijk maar besloten van plaats te ruilen met de de afgelopen week non stop gedragen Tudor en deze Oris weer eens om de pols te doen. En wat draagt ie lekker!
Beste,
Wij hebben de Calibre 110, 111, 112 en 113 op voorraad in de boutique in Amsterdam. De gelimiteerde editie van de Calibre 110 betreft de gouden uitvoering van het horloge, speciaal uitgebracht ter gelegenheid van het 110-jarig jubileum van Oris.
Met vriendelijke groet,
Team Boutique Amsterdam
Prachtig!
was vandaag bij de leukste ORIS winkel in Nederland… ![]()
Pareltjes om de pols gehad…
Maar welke het nou gaat worden… Kan de knoop nog niet doorhakken.
De laatste is overigens wel premier league… Limited 110, in 18K ![]()
Wel mooi maar 18k
Sinds gisteren de trotse eigenaar van deze Aquis Date, 43,5mm. Dit is de versie met het Calibre 733 uurwerk. Apple Watch Ultra 2 blijft voorlopig even in de kast.
Aangeschaft bij De Horlogemeesters via Chrono24.
Omdat het nu bij m’n zusje in Oostenrijk regent, maar de band gewisseld bij m’n Aquis. Weer terug naar leer, waarmee ik 'm destijds gekocht heb, met de fijnverstelling.
Ik zou flink onderhandelen of eens kijken op Chrono 24 want dit prachtige horloge is wel een afschrijfkanon als je hem ooit wilt flipperen …