ORIS Only - deel 6

Deze blijft voor mij geweldig :star_struck:
Jarenlang gewild.

1 like

Ja hè … :blush: Voor mij het eerste horloge waar ik me destijds als jochie aan stond te vergapen in de vitrine

Zelf ook lang naar een mooi exemplaar gezocht. Dat was lastig dus maar een minder mooi exemplaar gekocht en naar Niewendaal gebracht . De zwarte heb ik inmiddels ook :sunglasses:

Heb jij die beide Chronorissen nog?

2 likes

Dat is een heerlijke flashy combi :star_struck: Erg mooi

1 like

14 likes

12 likes

15 likes

You hate it or you love it… Wat vinden jullie? vorige week kreeg ik van een Italiaanse Rolex dealer de vraag of ik hier serieus voor betaald heb.:unamused:

26 likes

Eerlijk gezegd snap ik die vraag van die Italiaanse Rolex dealer wel …… :woozy_face:

2 likes

Het is niet helemaal mijn ding, maar neem aan dat je hem zelf mooi vindt dus dan is het een prima keuze geweest. :slight_smile:

3 likes

Tof ding man, lekker dragen! :smiley:

3 likes

Wat zei jij, bij deze ben ik zeker dat het een echte is.
Ik vind m wel gaaf, keer wat anders.

2 likes

Zeker waar! Hij krijgt veel draagtijd, snap wel dat de meningen erover verdeeld zijn😄

1 like

Dat zei m’n vrouw ook🤣 you hate or you love it!

Ha waar bemoeit die knakker zich mee! Daar kan ik slecht tegen. Je heb er toch hard voor gewerkt en die gekocht omdat je het een mooi horloge vindt.
Als hier op HF of vrienden onder elkaar er al dan niet gekscherend wat van vinden dan is dat prima. Maar zo’n pipo in een winkel die zichzelf waarschijnlijk iets te interessant vindt…

5 likes

Haha, en vervolgens een Celebrations met droge ogen als extreem creatief aanbieden.

2 likes

Het is inderdaad een ongebruikelijke opmerking van een verkopertje :smirk: naar een Klant toe…
Mijn antwoord zou zijn geweest, Ja ik wilde wel eens wat anders dan een overgewaardeerde rolex waar de halve wereld mee loopt :grin:

Oo, plaatje voor de sfeer :smile:

18 likes

Eindelijk weer terug, ik heb 'm gemist! In juni ter reparatie ingebracht onder garantie, omdat het uurwerk per dag spontaan 6 minuten sneller ging lopen. Na 4 weken weer retour ontvangen om 2 maanden daarna hetzelfde probleem weer terug te zien, dus horloge weer retour. Weer een maandje weg en hetzelfde probleem weer gelijk terug, nu alleen niet na 24 uur 6 minuten maar na 6 uur 10 minuten. Kennelijk bestond de test (naar eigen zeggen) bij de door Oris opgegeven horlogemaker uit het 24 uur lang in een watch winder laten zitten en dan kijken wat het verschil was.

Uiteraard weer retour (onder garantie nog steeds) en het horloge is nu voorzien van een compleet nieuw uurwerk wat het probleem op zeker zou moeten verhelpen. Moet wel zeggen dat het keurig is opgelost uiteindelijk, alleen denk ik dat de testprocedure voor dit soort gevallen toch een beetje aangepast moet worden.

Hoe dan ook, ik ben zo enorm blij dat ik 'm weer terug heb, want deze Aquis Relief met rood rubber vind ik echt een übergeil ding nog steeds. Zeker in de zomer, maar zeker ook rond kerst. Welcome home my love. Welcome home! :smiling_face_with_three_hearts:

24 likes

Wat kreeg je terug als oorzaak voor dit probleem?
Want ik wil geen wijsneus zijn, maar te snel lopen is toch doorgaans een kwestie van demagnetiseren? En dat kan je zelf…

1 like

Demagnetiseren had ik zelf al gedaan. Er werd door de horlogemaker geen oorzaak opgegeven. Eerst is er een servicebeurt gegeven op het originele uurwerk. Men heeft het ook een keer in te watchwinder geplaatst en daaruit bleek geen afwijking, dus ging het retour. Uiteindelijk is het hele uurwerk vervangen. Qua service, prima. Efficiënt, niet echt.

Ben geen horlogemaker dus geen idee wat de oorzaak(en) bij dit type uurwerk kan zijn. Ben slechts een gebruiker van dit fraais. Na nu 7 uur om de pols loopt 'ie in ieder geval krap 1 seconde achter dus het lijkt opgelost te zijn. Dat is waar het mij om gaat. Rest vind ik meta-data.

3 likes

23 likes