Oris pointer date jaren '90 dresser alternatief?

Hallo beste forum leden,

Ik ben een nieuw lid, al zit ik al regelmatig op dit forum.
Ik wil jullie graag om wat advies vragen.

Ik heb vorige week een Oris Pointer Date via marktplaats gekocht. het gaat om een 36mm grote 7465 B model.
Ik heb al enkele maanden een oogje op pointer date’s op marktplaats, en vorige week heb ik dus dit model voor 300 euro gekocht. ten eerste, is dit een goede prijs?

Nou heb ik 'm voor een week, en ik heb er sterke twijfels over. aan het begin vond ik 'm erg leuk, maar hoe meer ik er naar kijk hoe minder ik er om geef. Om een horloge graag te dragen, moet ik er helemaal weg van zijn. zo kan ik een lange tijd naar mijn Zelos Helmsman 2 bronze en mijn Bulova curv kijken. toch heb ik dat niet met dit horloge en ik begin al snel weer die andere horloges om te doen. om deze reden heb ik laatst ook 4 horloges verkocht omdat ik hier ook die connectie mee miste.

Ik ben op zoek naar een dress watch, en ik dacht dat de Oris het zou zijn, maar ik ben bang van niet. daarom ben ik op zoek naar een vervanger en mag de Oris binnenkort weg denk ik.

Weten jullie een goed alternatief?
Tussen de 34 en 38mm en het liefste geen “standaard” jaren '60-'70 (geïnspireerd) horloge.
de prijs mag tot 500 euro zijn, het horloge hoeft niet nieuw te zijn en het zou fijn zijn als 'ie z’n waarde een beetje kan houden.
Het hoeft geen pure dresser te zijn, het mag een beetje een all-rounder zijn. metalen bandjes zijn welkom, het liefst met solid links / endlinks etc.
mag kwarts of mechanisch zijn.
graag geen homages maar een horloge met een eigen karakter.

Ik ben trouwens geen heel groot fan van seiko’s zoals de cocktail time en SARB033, die zijn gewoon niet voor mij.

Bij voorbaat dank

Foto?:smiley:

Tissot bied opties aan. Ik denk zelf aan de Le Locle, maar die is een tikkeltje groter (39.3mm). Wel automaat, zeer mooi, binnen budget en maarliefst 80 uur gangreserve. Andere opties zijn natuurlijk mogelijk binnen Tissot.

Iets anders…

  • misschien wel iets té simpel en eenvoudig: Timex Marlin
  • Junghans Max Bill quartz
  • Frederique Constant quartz (bv de Slimline, dressy en zag ik voor 495 op internet)
  • Hamilton intramatic

Geen seiko, jammer, altijd goede opties. Maar als je het toch niet zo vindt, zeker niet doen!

1 like

Nee, niet echt. De tweedehands markt afschuimen laat ik even aan jou zelf over. Maar dress watches onder de 500 ballen waarbij je Seiko uitsluit?

Ach. Een Tissot Couturier of Max Bill Quartz kan altijd, eventueel een Tissot Visodate of Hamilton Valiant automaatje, die kunnen ook nog net voor het geld.

Daar moet je met een kaarsje naar zoeken voor dat geld, die verkopen ze tegenwoordig voor 750 Euro.

Nu ik er bij nadenk… De Timex Marlin is een uitstekende Intramatic vervanger voor tweehonderd pietermannen.

Timex Marlin of Hamilton Intramatic indeed, mooie zilveren sunburst wijzerplaten, helemaal af.

Ben ik de enige die “dresser” een rare afkorting vind, omdat dresser gewoon een Engels woord is voor een ladenkast?

2 likes

Ik noem mijn chest of drawers nooit een dresser. :wink:

1 like

Er staat in het blauwe gedeelte een sarx033 voor een zeer interessante prijs (niet van mij) , gezien je ook een curv draagt zal die 40mm ook geen probleem zijn

Sorry voor de late reactie mensen, en bedankt voor jullie suggesties.
bij deze de gevraagde foto van die Oris:

Wat denken jullie dat een goede verkoopprijs hiervoor zou zijn?

Ik heb een tijdje gekeken naar een Hamilton jazzmaster quartz met een aparte blauwige wijzerplaat:


en ik moet zeggen dat die seiko sarx er ook wel strak uitziet. het lijkt alsof seiko heel lang bij goedkope bracelets en zo blijft plakken tot je boven een bepaalde prijs komt (zoals de sarx). ik heb die cocktail time bracelets wel eens gezien, is gewoon een stukje plaatstaal, ook de sluiting.

die hamilton van hierboven is dan misschien wel 40mm ofzo, daarom zoek ik wel iets kleiners.

Ik heb dan misschien wel duidelijk gemaakt dat ik op zoek ben naar een dress watch, al vallen daar voor mij iets sportievere horloges zoals de omega speedy AT of de constellation globemaster daar ook onder.:


I know, I know, veel te duur, laat me lekker dromen. weten jullie iets vergelijkbaars?

wederom bedankt!