Oris pointerdate "gewonnen" op een veiling maar weet er niet veel over. 1950-1959

Oeh spelletjes, leuk.
Is de tweede letter toevallig een uhmmmmm…… u?

2 likes

Iedereen bedankt voor de snelle antwoorden.

Ik ga als hij binnenkomt wel even langs de horlogemaker die hier in de buurt zit. Kijken of de kleur e.d. in het echt beter overkomt als zo op de foto’s. (Toch stille hoop🙃).

Anders ga ik hem wel dragen en idd via catawiki weer terugverkopen😅

6 likes

Misschien voor € 544 aanbieden op Catawiki?

2 likes

50 euro verzendkosten en importkosten er boven op is bijna 250 euro in totaal.

De kans dat de horlogemaker in depth kennis heeft over deze specifieke modellen is heel klein. Een horlogemaker is in de eerste plaats een uurwerktechnicus en niet zo zeer een horlogekenner. De meeste kennis zit bij de liefhebbers van de specifieke modellen.

4 likes

Net betaald. €204,- komt hij op inclusief alles🫣.

Het is wat het is. Zie hem wel tegemoet. Bij twijfel over authenticiteit moet ik binnen 3 dagen vontact opnemen met ze staat er. Ik probeer dat wel. Anders is het wat het is. Heb hier op het forum eerder al een horloge gekocht. Mijn volgende koop ik ook hier weer.

Maar ja. De spanning van het bieden nam het even over.

4 likes

Lekker hè, zo’n horloge hobby.

3 likes

Zeker. Hoop alleen niet dat mn vriendin mee leest🤣.

5 likes

Oei

1 like

Hier wat vergelijkingsmateriaal, wijzerplaat lijkt opnieuw opgemaakt te zijn.

Toch lastig oordelen met die onscherpe foto’s.

1 like

Dank je wel. Ik ben benieuwd hoe hij is als hij aankomt.

Ik ben nieuw en onervaren op het forum maar wat betekend opnieuw opgemaakt precies? Overgetrokken o.i.d.?

1 like

Beetje hetzelfde als opnieuw spuiten. Dus oude lak eraf of deels. Daarna delen opnieuw lakken en letters en cijfers + andere details aanbrengen.

Wijzerplaat is 100% zeker opnieuw opgemaakt. De rest van het horloge lijkt mij tot dusver kloppen. Heb je een foto van de caseback(achterdeksel)?

2 likes

Bedankt voor je antwoord. Duidelijk. Hier een foto van de case back.

Ik heb de verkoper bericht en hij bevestigd nu het zelfde eigenlijk.

Ik ga het horloge gewoon met plezier dragen en afwisselen met de rest denk ik nu.

2 likes

En dat de verkoper dat dan niet in de advertentie vermeld terwijl hij er wel van op de hoogte is :upside_down_face:

6 likes

Mijn camy handwinder is ook een Mumbai special. Kast en uurwerk is origineel maar de wijzerplaat is gewoon uit een laserprinter gekomen hahahaha. Over de handen heb ik geen idee…

Maar tis een geinig ding. En koste me 40 euro inc verzendkosten. Dus draag hem met plezier. Zoek een beetje eBay etc af voor een originele wijzerplaat mocht je hem willen houden.

Pas geleden nog op een timegrapher gezet en ik snap waarom ik overal te laat aankom :joy: zo inconsistent als de pest!

6 likes

Bossie bloemen en ze vergeet alles om haar heen :face_with_peeking_eye:

1 like

Belachelijk. Maar ja…

Haha. Ik denk dat ik dat maar even doe.:rofl:

Het verhaal an sich is goud waard!

1 like

Ja, die wijzerplaat is heropgemaakt en ook al weer afgesleten, bijzonder
.

2 likes

Kijk eens naar de openings post?

1 like