Is het zo erg op Catawiki? Er staat een mooi stukje tekst bij van een expert en er wordt veel op verkocht. Kwam plausibel over. Als het niet echt blijkt te zijn bij aankomst kan je ook retourneren las ik.
De slijtage op de kroon (en kast) is wel wonderlijk in dat opzicht, maar met zo’n wijzerplaat denk ik meteen aan een “Mumbai-special”. Om een of andere reden maken ze in India graag nep-vintage Orissen, die meestal helemaal niets met een bestaand vintage Oris-model van doen hebben.
Nee, ik kijk nu ook naar het uurwerk. Maar de opdruk van de wijzerplaat doet me erg twijfelen. Het uurwerk heeft wel de lage kwaliteits-status die Oris toen had.
Eenvoudig advies qua Catawiki - potentieel spekkoper als je verkoopt, dito gedupeerde als je koopt. Prijzen vaak veel te hoog (om te kopen!). Die experts worden hier al lang niet meer serieus genomen.
Ja, inderdaad. Ik ben daar ook wel schuldig aan. Maar dat blijken nadien toch vaak de foute aankopen te zijn. Ergens overheen gelezen. Of de fotos niet goed bekeken.
Perongeluk een dames model, die spectaculair op de foto staat.
Veel te witte opdruk en wazig, zijn de dingen die me meteen opvallen.
Tja joh, 144 is best stevig in dit geval. 31 mm is ook geen echte herenmaat, is dat ook nooit geweest. Dit noemde men “boy-size”. Tussen dames en heren in. Maar zie het als een leermoment. Helemaal kloppen doet-ie echt niet. Catawiki is een wespennest.
Maar half als grap bedoeld - weer verkopen via Catawiki…!