Oris pointerdate "gewonnen" op een veiling maar weet er niet veel over. 1950-1959

Oris pointerdate

Goedenavond, zojuist in mijn enthausiasme geboden op een Oris Pointerdate uit (volgens de begeleidende tekst) 1950-1959. Ik heb hem ook “gewonnen”.:grin:

Wie kan mij meer over dit horloge vertellen? Ik vind hem erg mooi maar weet er weinig over🤦.

9 likes

Hoeveel € heb je geboden?

2 likes

Ik snap je koop. Erg charmant oud ding.

Maar ik vraag me af hoe origineel alles is. Mijn tip voor je volgende aankoop, blijft weg van Catawiki.

5 likes

Ik voel een grote Indiase stad aankomen…!

8 likes

€144,-

1 like

O jee. Dat klinkt niet hoopvol.

Ok.

Letter M.

2 likes

dan is het toch goed😉 krijg er veel plezier van🤗

Maar als je nog vragen hebt had je ze beter kunnen vragen voor het bieden op.
:innocent:

1 like

Is het zo erg op Catawiki? Er staat een mooi stukje tekst bij van een expert en er wordt veel op verkocht. Kwam plausibel over. Als het niet echt blijkt te zijn bij aankomst kan je ook retourneren las ik.

De slijtage op de kroon (en kast) is wel wonderlijk in dat opzicht, maar met zo’n wijzerplaat denk ik meteen aan een “Mumbai-special”. Om een of andere reden maken ze in India graag nep-vintage Orissen, die meestal helemaal niets met een bestaand vintage Oris-model van doen hebben.

2 likes

Inderdaad. Voortaan een beter idee. Maar er was maar 1 minuut over…:rofl:

3 likes

Ach so be it, blijft altijd een kick op laaste moment een bod doen
:partying_face:.

1 like

Maar toch, uurwerk met pointerdate. Die liggen ook niet met bosjes op straat.

@Jeroen1986 Catawiki met hun zelf benoemde experts. Die moeten ook het verhaal van de verkoper geloven.

2 likes

Is het zeker dat het een namaak horloge betreft?

Nee, ik kijk nu ook naar het uurwerk. Maar de opdruk van de wijzerplaat doet me erg twijfelen. Het uurwerk heeft wel de lage kwaliteits-status die Oris toen had.

Eenvoudig advies qua Catawiki - potentieel spekkoper als je verkoopt, dito gedupeerde als je koopt. Prijzen vaak veel te hoog (om te kopen!). Die experts worden hier al lang niet meer serieus genomen.

5 likes

Ja, inderdaad. Ik ben daar ook wel schuldig aan. Maar dat blijken nadien toch vaak de foute aankopen te zijn. Ergens overheen gelezen. Of de fotos niet goed bekeken.

Perongeluk een dames model, die spectaculair op de foto staat. :joy::joy:

4 likes

Nee dat denk ik niet. Maar de wijzerplaat is wel slecht bedrukt. Als je inzoomt zie je rasters? Heel apart.

Duur of goedkoop? Ik hoop nog voor een leuk bedrag onder 100 euro. Dan kan je hem lekker dragen en heb je een leuk verhaal aan de koffie tafel.

1 like

€144 heb ik ervoor geboden. De slecht bedrukte wijzerplaat kan dus wel een Oris wijzerplaat zijn?

Ik hoop zo dat hij echt blijkt. Anders vind ik het niet leuk hem te dragen natuurlijk.

Diameter is 31 mm trouwens. Wel wat klein. Maar ik heb ook een geerfd horloge van die maat en t gaat prima.

1 like

Veel te witte opdruk en wazig, zijn de dingen die me meteen opvallen.

Tja joh, 144 is best stevig in dit geval. 31 mm is ook geen echte herenmaat, is dat ook nooit geweest. Dit noemde men “boy-size”. Tussen dames en heren in. Maar zie het als een leermoment. Helemaal kloppen doet-ie echt niet. Catawiki is een wespennest.

Maar half als grap bedoeld - weer verkopen via Catawiki…! :wink:

2 likes

Kom je ook wel weer overheen😆
Door schade en schande word je wijzer
Er is geen betere levensles
:hugs:

Ps:
€144 word een kleine €160
9% +3€ (ex shipment)

2 likes