Oris Sixty five only

Die bruine dial :star_struck:zag ook al in 't groen met brons :heart_eyes:. En natuurlijk die tomensoep, :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

2 likes

Wat een vette klok blijft dit toch…

Stiekem alweer op zoek naar een 65 op staal…

2 likes

Wat een heerlijk detail die fluweelblauwe ring. Zo smaakvol gedaan…precies de juiste kleur blauw. :heart_eyes::ok_hand:

12 likes

Ik bewaar nooit oude foto`s , maar hier staan ze gelukkig nog wel her en der verspreid :
image
image
image
image

5 likes

Die Black Bay is ook een topper ,staat ook nog bij mij op mijn verlanglijstje .

1 like


Ook maar weer eens om, zodat ik hier kan posten :wink:

7 likes

Kan iemand z’n ervaringen met de stalen band delen? Is het kwaliteit of de centen niet waard? Ik ben de oysters van Rolex gewend, zowel de 5 digits als 6 digits. Enigszins vergelijkbaar of wegblijven?

Not even close. Ik vind ze verschrikkelijk goedkoop aanvoelen, terwijl de horloges zelf wel van goede kwaliteit zijn.

1 like

Kijk, daar kan ik wat mee. Heb de sixty five 40 mm op tropic en vind prijs/kwaliteit echt top, maar dan laat ik de stalen band voor wat 'ie is. Thanks.

2 likes

Die tropic is ook heerlijk soepel. Vooral met Rolexen thuis kan het niet anders dan dat de stalen band voor jou afbreuk gaat doen.

1 like

Ik heb geen ervaring met Rolex. Voor mij voldoet de stalen band ruimschoots.
De band van de 40 mm gaat van 20 mm tussen de lugs naar 14 mm aan de clasp. De clasp zelf is 16 mm breed. Dat vind ik wel mooi bij het horloge passen.

6 likes

Dank voor de info. Ik denk dat @HanDavinci gelijk heeft dat het voor mij afbreuk gaat doen. Ik houd 'm op de tropic en zoek er nog iets anders leuks bij.

1 like

Vond dit nog op internet :
https://forums.watchuseek.com/f22/oris-65-ss-bracelet-alternative-replacement-4374466.html

Met foto’s van een Rolex Polar Explorer 16570 bracelet op een Oris 65 van 40 mm.

1 like

Ik heb het horloge op staal gekocht met de tropic erbij. Zou zelf geen 200+ euro uitgeven voor deze stalen band los.

Ha, ik heb nog een jubilee liggen, eens kijken of dat gaat!

Tadaa!

5 likes

Dun, slank, lijkt een beetje fragiel, maar hey : het is staal. Dat breekt niet zo snel, tenzij je hele hele rare dingen gaat doen.
Ik vond hem heerlijk zitten, moest wel wennen aan hoe magertjes die was aan de binnenkant, maar ik zeg doen : het staat gewoon beter. Het hoort echt bij dit horloge.
image
Die tropic zit heerlijk, maar die is zo fijntjes dat ik het idee had dat ik geen horloge om heb.
En de leren band was voor mij te dik bij de sluiting.

Nou ben ik ondertussen die dikke rupsband van een Aquis gewend, dus waarschijnlijk schrik ik als ik nu weer een 65 om moet doen :thinking:
image
Ik doe af en toe kettlebell swings in de pauze met dit horloge.

4 likes

Die van het Watchuseek forum lijkt wel beter aan te sluiten dan jouw jubilee.
Dan vind ik qua looks de originele beter.

5 likes

Dan moet je misschien de rubberen strap van Barton eens proberen. Die is wat meer aanwezig onderaan de pols.

4 likes

De originele stalen band zit echt super, moet je erbij nemen. Is die €250,- waard tja het zijn maar stukjes staal met pinnetjes en een sluiting. Maar is dat niet bij bijna alles zo met onze hobby :grin:.
Zag een paar dagen geleden nog een topic over een Tudor nato van €190 :stuck_out_tongue_closed_eyes::stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes