Prachtige foto’s Julian!
Heeft nog niemand die witte oris social club gekocht? Die spookt al maanden door mijn hoofd. Of zit iedereen te wachten op de nieuwe releases de komende weken.
Lekker hoor dat bolle glas
Movember 65
Yes👌
Ik hoop vanaf morgen ook een trotse 65 bezitter te zijn.
Even afhankelijk van het passen wordt het er een met zwarte dial met getallen 40mm model of een 42mm model.
Ik hoop dat de 40 goed past want ben echt al jaren stiekem verliefd daarop. Ik vind ze op de een of andere manier ook groter ogen dan een ander 40mm horloge. Waarschijnlijk optisch bedrog vanwege een combinatie van het bolle glas, smalle bezel en platte kast?
Wat zijn jullie polsmaten als ik vragen mag?
Als ‘backup’ heb ik nog een Aquis 41,5/43,5 maar is toch echt heel anders dan de 65…
Klopt! De bezel is in vergelijking met andere divers heel smal (en daardoor is de dial zelf weer groter in vergelijking met andere divers). Mijn polsmaat is 18cm en heb een 40mm divers 65.
Nou geeft een wristcheck als dit uiteraard niet een goed beeld hoe het horloge echt op de pols valt, dus je doet er goed aan om zelf te gaan passen en even voor de spiegel te gaan staan.
Op deze foto zie je goed de vergelijking met andere divers die allemaal rond de 40mm zitten (behalve dan de SKX171 die 42mm is).
Welke Divers 65 heb je op het oog qua kleursamenstelling?
Edit: sorry… ik moet beter lezen haha.
Dank voor de info en foto’s!
Als jouw pols 18cm. is moet het denk ik bij mij ook wel gaan passen op 20cm. pols.
En anders de 42 sowieso, maar die heeft weer niet die numeral dial…
Iemand ook al eens de 65 met 400 kaliber overwogen? Op zich mooi maar ben bang dat dat wel een afschrijfkomeet is….
Div. internet fora geven aan dat de Sellita, al dan niet na afstelling, ook niet teveel afwijken per dag, klopt dat?
Waar ga je heen dat ze nog een numeral dial hebben? Zit namelijk niet meer in de huidige line up
Mijn Divers 65 loopt prima met +2 seconden per dag.
Hiemstra vroeg het ook al, maar waar ga je de numerals passen? Deze is namelijk al een hele tijd discontinued. Op internet popt er zo nu en dan wel eens een nieuwe op… die mazzel had ik ook haha.
Zo zonde dat die discontinued is
Vind ik ook. In mijn zoektocht wilde ik persé een nieuwe en het heeft een tijd geduurd voordat ik een nieuwe had gevonden. Tweedehands zijn ze nog best goed te verkrijgen.
Eigenlijk hoop ik dat Oris de zwarte numerals versie nog eens gaat uitbrengen in 38mm zonder datum Ik bedoel kijk nou hoe gaaf ie zal zijn als er een tussenmaatje was tussen de huidige Divers 65 en het originele model (die is geloof ik 36mm):
Of een Numerals versie gaat uitbrengen in de kleuren van de Glow. Retro vibes in een modern jasje
En dan heb ik ook nog een kleurencombinatie in gedachte die ik naar het hoofd design team heb gestuurd. Wel een positieve reactie op gekregen, maar of ze er iets mee gaan doen is een raadsel. Het zal wel niet
Je kan in ieder geval eindeloos lang combineren met kleuren. Wellicht doet Oris dit bewust niet om trouw te blijven aan het originele design?
Tja… hoe cares of het veel gaat afschrijven? In eerste instantie koop ik een horloge om te houden en niet om er winst mee te maken. Een Caliber 400 is wel leuk, maar heeft voor mij heen meerwaarde. Sterker nog, ze worden hierdoor alleen maar duurder. Wel begrijpelijk, maar ik vond dat Oris juist zijn charme had door betaalbare horloges aan te bieden in het luxe segment. Hierdoor waren de horloges voor een veel grotere groep bereikbaar. Met Caliber 400 een stuk minder. Als ik dan rond de 4k zou uitgeven, dan denk ik dat ik eerder bij andere merken zou gaan kijken dan bij Oris.
Het neemt niet weg dat ik ze niet meer mooi vind. Ik vind die nieuwe handwind pointer date met die gangreserve indicatie echt prachtig, maar ik had hem nog mooier gevonden als het een goedkoper uurwerk had gehad
Ik zou mijn aquis zo inruilen voor een 65
En wie weet, oris is al wel aardig bedreven met meerdere maten van het zelfde model