Oris TT1 7533 200M bezel vervangen

beste luitjes,

Ik heb zo ongeveer een jaar geleden een Oris TT1 7533 200m op de kop getikt, maar helaas met een in toch wel “slecht” verkerende staat bezel en nu zou ik die toch maar eens willen vervangen, dan knapt het horloge toch aardig op denk ik zo :wink:.

Maar ik heb een vraag, die luid als volgt, waar kan ik aan een originele bezel komen? En wat zou dat zo ongeveer kosten? Op Ebay heb ik er eentje zien staan voor zo rond de €180 (exl verzending) en dat is mij wel ietwat te veel… Ook vond ik er een aantal voor rond de €100 maar die waren niet meer op voorraad…

Ik heb ook nog een tweede vraag. Als ik de bezel opzoek, dan krijg ik op het internet alleen maar afbeeldingen te zien van een iets later type (denk ik), met allemaal stipjes erop. Is de originele (zonder stipjes) soms nergens (meer) beschikbaar? Voor de rest niet dat het veel uitmaakt hoor, want mer stipjes is ook mooi, maar ik vond het wel opmerkelijk. :slight_smile:

De bezels zijn inderdaad behoorlijk aan de prijs. Ca 100-120 euro en eigenlijk vrijwel alleen via Oris te verkrijgen.

Of jou type ook nog beschikbaar is durf ik zo niet te zeggen.

2 likes

Dank voor de hulp Niels. Misschien zal ik dan Oris maar eens een mailtje sturen. Weet u ook of zoiets makkelijk zelf te doen is? (gewoon met een goede föhn?)

Wel jammer dat het zo prijzig is, maar het is wel de moeite waard.

Ik heb het een tijdje geleden eenzelfde bezel gekocht voor mij TT1 titanium diver.

Ik had hetzelfde issue en heb hem uiteindelijk via een horlogemaker besteld en laten vervangen tijdens een service dus ik weet niet of het makkelijk zelf te doen is.

1 like

Breng jouw Oris langs bij Nieuwendaal.
Dat is het officiele Oris service center in Nederland. https://www.nieuwendaal.com
Nieuwendaal kan je zeker helpen, en de prijzen zijn redelijk te noemen.

1 like

Als je het via Oris wil doen moet je wel het horloge binnen brengen. De complete Bezel met inlay wordt vervangen. Was €130 voorheen maar inmiddels (voor een laatst binnen gebrachte Meistertaucher) €160 in de offerte zien staan.

1 like

bedankt voor de tips!

Ik ga gelijk even mailen, ik ben benieuwd. Als de gehele bezel (dus ook de bezelrand) vervangen wordt, dan is €160 nog wel te doen denk ik. toppie :+1:t2:

2 likes

Als het service verleden van het horloge verder niet bekend is moet je jezelf wel afvragen of dat misschien ook niet nodig is.

3 likes

helaas heb ik geen papieren of bewijs van de laatste service, als die überhaupt geweest is. Ik dacht dat de verkoper toentertijd had verteld dat die in 2020 of 2019 een service gehad heeft. (Ik heb hem sinds februari 2021).

Maar ik was ook niet van plan om hem een servicebeurt te geven hoor! Alleen de bezel is naar vervanging toe :smiley:

Toch vind ik ‘m met deze bezel ook weer iets gaafs hebben!
Maar ik kan me wel voorstellen dat je hem liever weer laat shinen. De beste kans zal toch het Oris service center zijn, kost wat maar dan heb je ook wat en weet je zeker dat ie goed zit.

1 like

Met een nieuwe bezel knapt hij wel weer heel erg op.
Zou het zeker doen.

1 like

Ja he, ik denk het ook. Dat komt voornamelijk door die lelijke plek bovenin (bij dat lume puntje), wat hem echt minder mooi maakt.

Op aanbeveling heb ik Veenendaal een mailtje gestuurd, ik ben benieuwd.

1 like

Zoals ik al dacht, is de originele niet meer leverbaar, maar wel degene met de stipjes. Ook mooi natuurlijk.

Wel is de prijs €185 inclusief montage (en dan nog verzendkosten heen en weer). Dus dan zit ik rond de €200.

Wat denken jullie, is dat het waard? Of lekker laten zo?
Heeft jemand eigenlijk enig idee wat het horloge waard zou zijn met de nieuwe bezel (en een doos, zonder boekjes)?

Ik zou het persoonlijk laten zitten. Lekker boeiend joh, je loopt er toch al een tijdje mee zo, en als je een nieuwe bezel hebt kan je ook ineens een kras of deuk erop krijgen

Ik denk 500 euro max. Geen onderhoudsgeschuedenis en boekjes en geen idee van de leeftijd

1 like

Ja dat snap ik, maar met een nieuwe ziet die er toch wel stukken beter uit… Alleen voor €210 incl (verzending) is dat het misschien toch niet waard helaas, dan heeft u gelijk.

€500 max vind ik zelf toch wel wat aan de lage kant. Ik heb hem net even opgezocht en ik zie net dat ze online voor meer gegaan zijn, maar het is uiteraard ook maar wat de gek er voor geeft. Op catawiki is er zelfs eentje verkocht geweest op 03-01-2021 voor €768 (enkel het horloge zonder doos, boekje, geschiedenis…) :grin:

Volgens mij is dit horloge in beperkte mate gemaakt in het jaar 2003…

Ja uiteraard is het wat de gek ervoor geeft en hier en daar zal ie wel voor meer zijn weggegaan…maar k denk dat 500 euro toch wel een redelijke gok in de richting is. Het staat je uiteraard vrij dat te laag te vinden

1 like