Oris uit welk jaar?

Ik vind de band prima… maar denk dat cognac (beetje meer licht/oranjebruin) nog beter staat.
Klassiek bij blauwe dials.

Je moet bij rannft opletten dat je het goede uurwerk pakt. De jouwe heeft dag + datum + automaat en dat wil wel eens wat juwelen schelen.

1 like

Ik denk dat de vraag eerder zat op het verschil tussen wat de dial zegt (25) en wat er op het binnenwerk gegraveerd staat (21).

Zeker proberen waard. Cognac is top!

1 like

Hartelijk dank voor de reacties. Misschien inderdaad een kwestie van uitproberen. Hebben jullie speciale adressen voor de bandjes of een kwestie van Google?

Zoals ik het las had ie z’n info over de 21 Jewels van ranfft, niet zoals het op t uurwerk staat.

Als de laatste foto t uurwerk is uit het horloge staat daar volgens mij met fantasie gewoon 25.

In any case… ik geloof niet dat t uurwerk en plaat wbt Jewels uit elkaar zou mogen lopen. Dan denk ik in t verleden een uurwerk of onderdelen swap

1 like

Juist, zowel in Ranfft als op de binnenzijde van het horloge staat 21 Jewels, terwijl op het horlogeplaatje 25 Jewels staat. Misschien een vergissing of ‘verkooptruuk’? Ik begreep dat het horloge verder origineel was… Misschien dat @Lexaf en/of @vouwfietser hierover een idee hebben?

Dat laatste mocht niet. Waarschijnlijk is de plaat of (een deel van) het uurwerk ooit vervangen.

1 like

Dank, interessant is wel dat in Ranfft onder het kopje ‘data’ er een combinatie staat: ‘21/25 Jewels’.

Dit is wat ik een keer deed. Ik stuurde duidelijke foto’s van voor- en achterkant naar Oris (via info-mogelijkheid op oris.ch). Ik kreeg binnen een dag een mail waarin ‘unsere Uhrenmacher’ bevestigden dat het horloge origineel was. Ze konden ook nog melden in welk jaar het horloge gebouwd was.

1 like

Dank voor de tip! Denk wel dat het aannemelijk is dat de wijzerplaat vervangen is, want de combinatie is niet logisch. Wel jammer, maar het blijft een leuk horloge.