Oris,union ancre,certina,sicura,

Hallo liefhebbers;
ben in het bezit gekomen van enkele uurwerken en vroeg me af welke de moeite zijn om op te knappen en of deze waarde hebben.
Zou eerder zijn om te verkopen omdat ik me wil richten op één merk om te verzamelen.
Heb geen idee hoe ik hier foto’s kan toevoegen
Mvg

Hallo,

Eigenlijk zijn geen van je vragen op deze manier te beantwoorden omdat de staat van horloge en uurwerk op deze manier niet te bepalen valt.

Maar qua merken is Oris een merk wat tegenwoordig dure horloges maakt maar in het verleden meer de arbeidersorloges maakte, simpel maar robuuste uurwerkjes , union is qua merk niet heel gewild , ancre nog minder ,cartina heeft wel leuke horloges gemaakt maar zoals ik al zei is dat zo niet te bepalen en sicura heeft hele mooie en hele lelijke horloges gemaakt, allen met simpele uurwerkjes.

Als je mij wat foto’s stuurt op hier plaatst kan ik je wat meer vertellen maar meer dan dit is zonder foto’s niet mogelijk.

Foto’s zeggen meer als 1000 woorden:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340

Ziezo de foto’s;iets van waarde meeste hebben wel wat opkuis nodig en de edox een tige en voor de jughans chrono ben ik ook nog een stukje aan’t zoeken.
Mvg




i1175.photobucket.com/albums/r629/jan_mx5/IMG_7848.jpg[/img]








Leuke klokjes, vooral de Union. Geen flauwe idee of het waarde heeft, maar als dat niet het geval is en je begint er niet aan wil ik wel een poging wagen 'm op te lappen. Hij’s vaag genoeg om 'm leuk te vinden.

De Pontiacs zijn ook leuk, de Nage?r (naald zit in de weg) heeft 3 sterren, wat schijnt te wijzen op het top loopwerk van Pontiac. (Maar verder kom ik er weinig over tegen, de mijne heb ik bij een kringloop gevonden)

Pbtje

Omega’s blijven in eigen bezit want deze zijn mooi om een collectie te starten vind ik persoonlijk.

Beste,

De omega chronostop is zeker de moeite waard om te laten restaureren… deze heeft ook wel wat waarde ( nu ongeveer 150-200 na onderhoud 400 ).
Certina is ook de moeite want daar zitten eigen calibers van certina in…
Tissot is ook mooi ( komt waarschijnlijk uit de periode dat omega en tissot samen calibers maakten en gebruikte ) daar zit een degelijk quartz binnenwerk in.
Pontiac is vooral bekend is Belgie en Nederland… soms mooie calibers (hangt idd van het aantal sterren af… )
Edox, junghans, enz… ik zou ze niet wegdoen

maar ik persoonlijk vind sicura totaal niets ( goedkope binnenwerken ) ook de union is calibergewijs niet echt veel soeps.

Nu spreek ik natuurlijk uit het standpunt van horlogemaker, calibers zijn van het meeste belang voor mij…

De chronostop is erg leuk! Zeker laten opknappen. De originele banden zijn echter lastig te vinden.