Vanmorgen ben ik naar de dichtbij zijnde Oris dealer geweest. Ik zou graag een extra band bij willen voor mijn aquis date. Ik vraag de meneer vriendelijk wat mij dat zou kosten, waarop hij antwoord “weet ik niet”. “Daarvoor moet ik het horloge open maken”. Want hij gaf als rede dat Oris om de x-aantal jaar een volledig ander binnenwerk plus volledig ander schroeven voor de band etc. Gebruikt.
In hoevere moet ik dit geloven?
Dat alle modellen andere band afmetingen hebben daar kan ik nog inkomen. Maar dat 1 model verschillende band maten heeft dat lijkt mij persoonlijk ietwat raar.
Apart verhaal vond ik het ook. Ik had alle documentatie mee, maar was blijkbaar niet genoeg.
Is trouwens de eerste keer dat ik hier ben geweest dus ik heb geen ervaring met de mensen.
Hij zei wel trots dat het horloge niet opgestuurd hoefde te worden, maar dat hij de band zelf wel zou verwisselen. Want ja er is toch wel special gereedschap bij nodig… 2 kleine schroevendraaiers.
Apart verhaal vond ik het ook. Ik had alle
documentatie mee, maar was blijkbaar niet genoeg.
Is trouwens de eerste keer dat ik hier ben geweest
dus ik heb geen ervaring met de mensen.
Hij zei wel trots dat het horloge niet opgestuurd
hoefde te worden, maar dat hij de band zelf wel
zou verwisselen. Want ja er is toch wel special
gereedschap bij nodig… 2 kleine
schroevendraaiers.
Klinkt eerder als een verkoper dan als een Juwelier…
Die term halen ze zelf wel vaker door elkaar geloof ik de laatste tijd…
Ik zou gewoon eerst eens bellen naar een goed bekendstaand Oris dealer voordat een prutser je horloge openmaakt om er achter te komen welke band eraan hoort.
Dit ivm waterdichtheid en onnodig geklungel achteraf.
Ik had pas ook zoiets maar dan met mijn auto. Ik ging naar de dealer voor nieuwe banden. Heb 'm na een week pas kunnen ophalen, want ze moesten het motorblok van binnen inspecteren om te zien welke banden ze moesten bestellen. Is uiteindelijk gelukt hoor, maar ik vond het een vreemd verhaal.
Ik zou gewoon even contact opnemen met Nieuwendaal.
Zij zijn het Oris AfterSales Servicecenter voor de Benelux. Je krijgt snel antwoord en prijsopgave.
Ik heb voor mijn Oris F1 een rubberenband besteld. Deze modellen staan bekend om hun moeilijk te vervangen band (staal of rubber). Rubber moet ook nog op maat gesneden worden. Dit doet de juwelier die officieel ook Oris dealer is. Je bent hem dan wel een paar weken kwijt. Waar woon je? Zelf heb ik zeer goede ervaringen met Sparnaaij juweliers in Almere. Wellicht een belletje wagen: 036-5347364