Oris vs Steinhart

Wat zouden jullie nemen ?

De Oris f-1 Team date Blue of Steinhart Nav B II

Ik zou eerst voor de Steinhart gaan maar toen zag ik dat de Oris op chrono24.com te koop staan voor rond de 400 , dus scheelt het maar 50 euro met de Steinhart dus begon ik te twijfelen :smiley: .

b0z4

Oris, zonder twijfel !

Oris

maar dat komt omdat ik die Steinhart ehhh helemaal niet mooi vind.

Oris, opzeker :smiley:

Jozias P Schreef:

Oris, opzeker :smiley:

Mijn beste,

Idem dito, en daar sluit ik voor vandaag de dag mee af .

Dus voor nu: ā€œBuona Notteā€ en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Oris!

Groeten,

Martin

Oris!

Het begint een beetje te voorspelbaar te worden :slight_smile:

Tja Oris…

steinhart

Ik ook Steinhart.
Vind het hele Oris-Williams huwelijk niks (zal wel door mijn allergie voor
Ralf Schumacher komen).

ik vind de kwaliteit van oris nou niet zoveel beter dan steinhart (over het algemeen),maar je betaald wel het dubbele voor een soortgelijk horloge

astonmartin Schreef:

ik vind de kwaliteit van oris nou niet zoveel
beter dan steinhart (over het algemeen),maar je
betaald wel het dubbele voor een soortgelijk
horloge

De reden waarom ik Oris zou nemen (juist als je hem voor een vergelijkbare prijs kan krijgen) is de orginaliteit. Ik heb absoluut niets tegen Steinhart, maar zie het als niets meer dan een soort Alpha die duurdere zwitserse onderdelen gebruikt.

Martin

Wow dit is duidelijk :smiley:

b0z4 Schreef:

Wow dit is duidelijk :smiley:

Maar er klopt geen scrotum van…

Ben het met Louis eens, zou dan ook voor de Steinhart gaan in dit geval. Overigens puur vanwege het model. Qua algemeen portfolio vind ik Oris wel aantrekkelijker.

qua modellenpalet kan steinhart niet mee met oris
ook vind ik de prijzen van de standaard modellen van oris zeker redelijk te noemen
(lim editions buiten beschouwing gelaten)

maar ik vind dat je voor 350EU al zoveel kwaliteit krijgt bij steinhart dat ik daarom stein verkies boven een (normaal veel duurdere) oris f1

maar het is ook weer niet onbegrijpelijk als je voor de oris zou gaan,want voor die prijs is hij ook erg goedkoop