Oris Williams F1 vs Longines Hydro Conquest 39mm automaat

LONGINES !!

Van deze 2 de Longines. Maar als sporty dresser zou ik in plaats van de Oris de Damasko da36 of DB1 overwegen.

Hoef je je meteen niet druk te maken over krassen(en eventueel resale waarde). Damasko staal is vrijwel niet te beschadigen.

2 likes

Ik zie bij de foto’s een 41mm versie HC en een ā€œspecialeā€ (watchuseek ?) Oris uitgave.

HC in zowel 39mm automaat en quartz gehad. Prima horloges. Vond alleen de kroon , gloeiende gloeiende, klein tussen z’n beschermende ā€œguardsā€ā€¦

Mijn voorkeur zou bv. uitgaan naar een 40mm Oris Aquis.

succes in ieder geval.
.
.
Elf.

De HC is in twee versies verkrijgbaar. De oude heeft alleen cijfers op de 6, 9 en 12uur, de nieuwe versie overal behalve op 3uur. Verschil is te zien in de foto’s hierboven.

Toen ik mijn HC (nieuwe versie) kocht begreep ik dat dit kwam door tekort aan onderdelen. Ik vind zelf de nieuwe versie tijdlozer, maar dat is subjectief. HC is in ieder geval een aanrader!

Gr,
Niels

Excuses, laatste bericht was al weer even geleden zie ik.

Volgens mij is dit juist precies andersom: het huidige type heeft cijfers op 6, 9 en 12. Het andere type waar jij op doelt is al een ouder model, wat geloof ik ook maar even in productie is geweest.

Oud = 3 cijfers, nieuw = 11 cijfers:

In 2014 was dat inderdaad het geval.
We leven nu in 2017. Kijk even op https://www.longines.com/watches/hydroconquest

:wink:

Je hebt helemaal gelijk! Ik wist het niet… :slight_smile:

1 like

Dan zijn ze weer terug bij de oude versie, met de cijfers op 6,9 en 12 uur. Of een kloothommel heeft de horlogestypes bij het maken van de site in een grabbelton gedaan.

.
.
Elf.