Goedenavond iedereen.
Ik zit te twijfelen tussen de Oris Williams F1 en de Longines Hydro Conquest 39mm automaat. Kan een van jullie mij informeren over de horloges met oog op het uurwerk en de kwaliteit?
Zit zelf denk ik iets meer tegen de Longines aan omdat ik erg van het design hou en nog geen duiker heb. Daarentegen vind ik de Oris ook erg mooi maar misschien minder tijdloos.
Meningen zijn natuurlijk ook van harte welkom
Fotootje helpt
Persoonlijk zou ik in dit geval voor de longines gaan, die vind ik simpelweg mooier.
Qua kwaliteit vallen de verschillen wel mee denk ik. Allebei prima.
De Longines komt bij mij over als een beetje kreupel, niet in balans, door die grote cijfers op 6, 9 en 12 en dan niks bij de 3. De Oris vind ik dan harmonieuser, de Oris duiker nog iets mooier. Maar ja, da’s dan wel weer een duiker.
Inderdaad, moeilijk kiezen.
Longines !!!
No brainer, Longines.
Grt.
Oris !
Longines. Tegenover een aquis had ik er langer dan een seconde over moeten denken. Of niet, dan werd het de aquis. Allebei prima merken natuurlijk. Succes!
gr, HJR
Longines!!
[URL=http://s458.photobucket.com/user/jhopstaken/media/1_zpsnejhomba.jpg.html][/URL]
Logines of een echte duiker van Oris.
Bij de Longines heb je alvast meer flexibiliteit naar bandenwissels toe, dus op dat vlak verveelt die misschien minder snel.
Oris.
Heb de Longines gehad en moet zeggen dat het een prima klokje is! Oris heb ik nooit gehad dus kan ik geen oordeel over geven. Maar als je het mij vraagt zou ik zeggen, Longines. Je moet dan geen moeite hebben met de gepolijste delen van de band natuurlijk.
Ik heb vorig jaar beide modellen bekeken en dezelfde afweging gemaakt. Longines mooi merk met historie. Uiteindelijk bij het passen bij de juwelier die beide merken voerde de keuze gemaakt voor de Oris Aquis puur op de kwaliteitsbeleving. Met name de stalen band van de Oris is een kneiter, maar door het gewicht moet je hier ook wel van houden. Mijn tip is dus ga beide om de pols passen voor je een keuze maakt. IRL kan een model tegenvallen of juist enorm eruit springen.
Ik zou zelf qua vormgeving voor de Longines gaan, maar dat is persoonlijk. En eventueel bandenswappen wordt met de Oris ook wat moeilijker denk ik.
De Longines duidelijk in dit geval. Vind deze Oris ook niet echt mooi. Maar is al meer aangegeven: Kijk ook bij de duikers van Oris!
Much as I like F1, the Longines would get my vote here.
In dit geval zou ik voor de Longines gaan. Maar ik zou ook zeker de Aquis bekijken.