3 weken geleden heb ik telefonisch contact gehad, met Oris TD (technische Dienst) over het vervangen van de glimmende ring rond de kast van mijn Oris Williams Chrono. (zaten 2 deukjes in veroorzaakt door een botsing met het horloge van een dame in de stad die de mijne raakte en de deurklink bij mijn dochter thuis ). Het geheel zou ā¬ 95 gaan kosten, dus onderdeel + plaatsen en op mijn verzoek zou ik het oude onderdeel retour krijgen.
Dus naar juwelier Van Willegen op de Schiekade van Rādam gegaan voor het inleveren van de Williams ter reperatie en op de reperatiebon laten vermelde dat het āoudeā onderdeel met de gerepareerde Willams retour gestuurd moest worden
Na 2 weken kreeg ik het bericht van Van Willegen dat mijn Oris klaar was en opgehaald kon worden. Ik blij dat mijn Oris weer 100% in orde was en dus naar de juwelier om de Oris op te halen. De ring was vervangen en de Oris was weer zoals vanouds, alleen was het āoudeā onderdeel niet mee retour gestuurd, de verkoopster heeft nav aanleiding hiervan gebeld met de TD van Oris en die gaf het volgende antwoord: āhet vervangen onderdeel betreft een ruilonderdeel en daar is de prijs ook op afgesteldā :roll:
Wat een kwatsch, dit antwoord was de āvlag die de lading moest dekkenā omdat de TD gewoon vergeten was de reperatiebon goed te lezen en het de oude ring natuurlijk al in de prullenbak was verdwenen. Alsof ze bij de TD van Oris werkelijk denken dat klanten zo goedgelovig zijn om te denken dat het een āruilonderdeelā is die ring, alsof mijn oude ring gerepareerd zal worden om als nieuw onderdeel op de plank te komen en weer geplaatst te worden op een Oris Williams! :x
De dame die me zo vriendelijk te woord stond was het met me eens en ging nog even bellen met Oris, in de tussentijd kon ik de horloges bewonderen in de vitrinkasten, ik zag dat ze ook een Oris Williams chrono hadden liggen zoals ik had, maar met een stalen band nieuw model, want het oude stalen model wat ik kende opde Williams was mijn teāgladā en klinisch, maar deze vond ik een mooie, zware en degelijke indruk maken van een hogere afwerkingskwaliteit als de eerder door mij genoemde band. De band leek gelijk qua vormgeving aan die van de Oris Diver Carlos Coste, alleen dan in geborsteld RSV ipv titanium.
Intussen was de dame terug van het telefoon gesprek met Oris, alles was geregeld oude onderdeel word door Oris opgestuurd en ik gaf aan dat ik de stalen band graag zou willen hebben voor mijn Williams. Doordat de dame vond dat de afhandeling van de reperatie niet zo was gelopen zoals zij vond dat het moest, wilde ze bij uitzondering de band van hun model overzetten op de mijne, zij zou die dan voor het winkelmodel nabestellen.
Krijg ik op de koop toe nog korting op de band ook! 8) Wat een leuke dame en niet alleen vanwege de klantvriendelijke bediening.
Hieronder de fotoās van met āoudeā rubberen band en met de nieuwe stalen band, oogt meteen een heel stuk robuuster!
Genesis
http://imageshack.us][img]http://img145.imageshack.us/img145/2795/oriswilliamsdaydateteamqd0.jpg[/img
http://imageshack.us][img]http://img145.imageshack.us/img145/3017/oriswilliamsdaydateteamlp9.jpg[/img
http://imageshack.us][img]http://img266.imageshack.us/img266/8919/orischronosteelbraceletpa5.jpg[/img
http://imageshack.us][img]http://img146.imageshack.us/img146/5180/orischronosteelbraceletew1.jpg[/img
http://imageshack.us][img]http://img146.imageshack.us/img146/146/orischronosteelbraceletsk9.jpg[/img
http://imageshack.us][img]http://img266.imageshack.us/img266/9593/orischronosteelbraceletka4.jpg[/img