Oris Worldtimer reparatie

Probleempje met mijn Oris Worldtimer. Ik krijg de kroon niet meer uitgetrokken, en het viel me al op dat de beide tijden (grote wijzers, en de kleine aanduiding op 3 uur) niet meer synchroon liepen.
Nu heb ik redelijk goeie ervaringen met Dirk Oskam, maar nog niet eerder zo’n uurwerk met een dergelijk probleem bij hem achtergelaten. Wat dunkt jullie? Goeie man voor de klus, of toch gewoon naar Oris sturen?

thanks !!

(had deze post ook in ander topic gezet, maar daar komt ie niet tot zijn recht… sorry)

Ik zou hem gewoon ff bellen. Dan weet je het uit eerste hand.
Als hij een beetje professional is zal hij zelf vertellen dat hij het niet kan, als dat zo is.

4 likes

Als je geen Oris onderdelen nodig hebt zal een universele horlogemaker het wel kunnen lijkt mij. Als je originele onderdelen nodig hebt zoals een kroon bijvoorbeeld zul je hem naar Nieuwendaal moeten sturen. Oris levert geen losse onderdelen namelijk :wink:

kwam er bijna langs, dus even binnengewipt.

Oris opengemaakt en gangbaar gemaakt. Advies van Dirk: even aanzien en kijken of ie verder goed loopt. If it ain’t broken, don’t fix it. Voor onderhoud kan ik altijd nog terecht, zolang er maar niks kapot is en niks van Oris nodig.

topgozer wederom

3 likes