Sinds eind jaren 80/ begin jaren 90 ben ik geinteresseerd in Oris horloges en in die tijd heb ik er ook een paar gekocht. De voorliefde zakte wat in (andere hobbies, andere bodemloze geldputten), maar er is nog steeds een Oris die ik heel graag zou willen hebben.
Ik ben eigenlijk op zoek naar afbeeldingen van Oris: folders etc uit het begin van de jaren 90. Het gaat om een chronograaf, automaat, staal, zwarte wijzerplaat en redelijk groot een beetje IWC-achtig. In mijn herinnering zat het horloge aan een zwarte band van leer.
Heeft iemand een idee, of kan me op een andere manier helpen?
(Even aan de moderator: ik heb dit topic niet verkeerd geplaatst, hoop ik!)
Menno
mmm ik heb ergens op mijn externe schijven heeeelllllllll veeeelllllll afbeeldingen van vele horloge’s merken zal vast van oris wat tussen zitten, het zijn originele afbeeldingen heb ik ooit binnengehaald maar komend weekend ff geen tijd maar zal van de week even op zoek gaan …als je na 2 weken nog niets gehoord heb van me zend dan ff mailtje… ben erg druk met me werk dus kan het vergeten…pr weekend
Alvast bedankt voor de moeite!!!
Menno
Ik heb drie afbeeldingen van oris maar bleek wat ouder te zijn. de plaatjes zijn niet zo groot. ik heb je pm gestuurd …hoor het wel
Menno,
Ik heb een aantal (stuk of 6) brochures van Oris van begin jaren '90.
Echt “grotere” horloges maakte Oris in die tijd niet volgens mij, maar misschien is het horloge dat je bedoelt in je beleving groter dan het daadwerkelijk is ?
Heb je nu uberhaupt geen afbeelding van het horloge dat je bedoelt ?
Ik heb ondertussen wel wat ontvangen en de chronografen die er op staan, komen me bekend voor (herinneringen… herinneringen…). Alleen, zoals hierboven ook al gemeld staat: het zijn ui-vormige wijzers! En in mijn herinnering was de buitenring glad of met een tacho-ring en de wijzer gladder, moderner.
Maar ik zou de folders graag zien! Scan misschien? Als dat zou kunnen, stuur me dan even een PB, dan geef ik je mijn mailadres.
Menno