Oris

is oris een goed merk goed uurwerk enzo

ja dat is het zeker, allemaal ETA uurwerken. Ze hebben horloges voor een goede prijs kwaliteit verhouding!

bij mijn weten gewoon " clean" eta. Maar dan nog wat veranderen van andere merken valt ook vaak vies tegen.

Dit is volgens mij afhankelijk van het model, in de brochure staan bij sommige modellen dat het oris uurwerken zijn en bij andere gewoon eta’s. Maar wat hiervan waar is weet ik niet. De enige aanpassing die ik zie is de rode rotor.
MLB oris is een goede keus(zoals master-fan het al zei), helemaal niks mee. Ben ook aan het sparen voor een oris(flight timer)

nee ETA is echt goed!!! volgens mij hebben al mijn zwitserse horloge, op mijn IWC na ETA uurwerken. Het grote voordeel van ETA boven een manufactuur uurwerk, dat als je later het ooit moet repareren onderdelen veel goedkoper en makkeklijker aan te komen zijn. Die IWC kostte een vermogen om te laten repareren, en een ander oud horloge van mn vader, was ik met een paar tientjes klaar.

hmmm alle horloges hebben om de 5 jaar onderhoud nodig ongeveer

ow dat is mooi, ik heb dat van 5 jaar wat de juwelier mij steeds zegt als ik een horloge koop. 15 jaar is een hele tijd voor een uurwerk.

Ik heb een Omega Constellation uit 1989. Er zit een ETA 2892 COSC gecertificeerd uurwerk in.
Nog nooit geserviced, en loopt prachtig gelijk binnen COSC norm.

het is ook niet zo dat het horloge ermee stopt, maar als je het niet onderhoud, dan kan het zijn als het horloge het wel begeeft je er erger aan toe bent met repareren. Onderhoud wil niet zeggen dat het horloge stopt na 5 jaar…

mijn vrouw heeft een oris , en wij zijn er erg over te spreken (tu) , volgens mij gaat een service beurt ook niet alleen om het uurwerk , maar heeft dit ook met de waterdichtheid te maken.

De waterdichtheid moet je regelmatig, zeg maar iedere 3 jaar ongeveer. laten controleren. Geldt zeker voor duikertjes enzo.
Heeft echter niets te maken met het uurwerk.

Natuurlijk is Oris een goed merk, en heeft als kroonstuk vandaag de dag de collectie TT1 diver watches, prachtexemplaren met een steengoed uurwerk, al vanaf 1059 euro!, met een box met alles erin:
stalen band
rubberen band
schroevendraaier voor de band alles.

ook is het horloge dicht tot 1000 meter

Alleen wel een opmerking:

Oris fabriceert helemaal niks zelf. Het enige wat Oris doet is de complete horloges binnenkrijgen, ze controleren en eventueel afstemmen. En er een leren bandje opzetten.
Vind ik persoonlijk wel jammer.

Ach, ze moeten allemaal ‘ergens’ worden gemaakt, niet?

Het zijn in elk geval originele ontwerpen en geen plakkers á la Zeno die je daarna van allerlei merken terugziet. Oris beschermt het product bij de ‘leveranciers’ blijkbaar wél zodanig dat ze niet veeldvuldig worden gekopieerd…