Oris

Bij mijn grootvader heb ik deze Oris gevonden.
Het is een vroege diver 65 of een explorer. Vermoedelijk jaren 60. Het horloge zelf werkt niet meer, maar zou ze wel willen herstellen. Zou dit nog de moeite zijn?

9 likes

Als het een horloge is geweest van je grootvader lijkt het mij altijd de moeite, alleen al voor de sentimentele waarde.

2 likes

Volgens heeft @Stevil85 dit horloge ook. Wellicht kan hij je er meer over vertellen.

1 like

Sentimentele waarde niet echt, maar het is een mooie horloge. Was al van plan om ooit eens een Oris te kopen. Nu wilt het toeval dat deze daar in de schuif lag

2 likes

Dat zeker! Ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat als die het doet, het een heerlijk horloge is om te dragen :wink:

Vraag mij wel af ofdat het bandje origineel is

Zeker als het emotionele waarde heeft zou ik hem laten servicen.

Het is een horloge van je grootvader geweest, wat mij betreft de moeite waard te herstellen. Verder is het een Oris, sowieso de moeite waard te herstellen.
Het is een goldcapped horloge met een 712 uurwerkje

Moet denk ik niet heel moeilijk zijn dit te laten servicen.

Misschien kun je Oris zelf eens benaderen. Op hun YouTube account laten ze filmpjes zien van vintage modellen die ze een service geven. Misschien willen ze die van jou ook wel servicen en een mooi filmpje ervan maken

4 likes

@Mats88 Je zou het ook eens kunnen brengen naar een Oris AD. Wellicht kunnen zij je wat meer inzicht geven wat een service gaat kosten. Heb je tevens de service filmpjes wel eens gezien van Oris? Deze komt weer als nieuw terug!

https://www.oris.ch/en/storelocator

1 like

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Ziet er wel mooi uit op een zwarte band, had ik ook in gedachten. Niet zo een fan van een flexofix

Ik heb Oris zelf ook al gecontacteerd, dus daar wacht ik nog even op.

Volgende week ga ik deze ook eens tonen aan een Oris AD. Er zit er eentje in de buurt.

Zo een service beurt, ik schat toch zeker een 500 euro?

1 like

Welnee joh. Voor hooguit een derde moet dat ook lukken, inclusief opwindveer. Oris-service is volgens mij ook opmerkelijk voordelig, informeer inderdaad eens! Anders doe ik 'm wel voor je. :wink:

2 likes

Kast zou wel eens moeten gepolierd worden. Glas is ook aan vervanging toe. Maar bedankt voor je aanbod, ik hou het in het achterhoofd!

1 like

Je kast is erg afgesleten, het verguldsel is er deels af. Daar kan ik niets aan doen, niemand eigenlijk - zonder het horloge te laten stralen en opnieuw vergulden. Glaasje is, mits ongebarsten, gewoon te polijsten.

Kan wel dat het uurwerk te lijden heeft gehad van lange tijd zonder onderhoud te lopen. Houd rekening met extra onderdelen, die niet altijd even makkelijk meer te vinden zijn.

Het zou kunnen dat deze al 30 jaar zo in de kast lag