Oris

Weet iemand heel toevallig een juwelier (liefst in Zuid-holland) die nog het oude model van de Oris titan 1000m heeft liggen?

Dit horloge was een jaar geleden liefde op het eerste gezicht voor mij, maar door de prijs heb ik het niet gekocht en ben verder gaan kijken. Voor dat geld, dacht ik, kan ik ook een Omega of breitling kopen. Maar nu blijkt dat die namen me toch minder doen en ik misschien gewoon op mijn gevoel moet af gaan.

Het gaat om het volgende model

De nieuwe hier onder doet me gek genoeg veel minder dan de oude.

nieuwe:

Ik ben het met je eens dat het oude model (veel) mooier is. Met name de uurmarkeringen van het oude model zijn veel subtieler en de wijzerplaat heeft een mooier motief. Ook vind ik het vreemd van het nieuwe model dat in de chapterring de minutenmarkering van de bezel nog eens dunnetjes wordt overgedaan. Dat was bij het oude model ook het geval, maar daar beperkte men zich tot streepjes. De dubbele nummers zijn onnodig en het maakt hem onrustig.

Breitling en Omega zijn wel heel bekende merken, maar misschien daardoor toch erg voor de hand liggend en minder bijzonder. Ik vermoed dat je met een Oris een kwaliteitshorloge in huis haalt en tevens meer exclusiviteit. Kortom, zelf zou ik toch mijn hart volgen en voor de (oude!!) Oris gaan.

Gr Ron

Je hebt daar wel een punt, Ivo. Ik geloof zelf ook wel dat je gevoel belangrijker is dan een naam. En als jij dat oude model zo mooi vindt, dan moet je gewoon lekker je gevoel volgen.
V.w.b. verkrijgbaarheid van het horloge zou ik gewoon eens bij een Oris-dealer binnenlopen en vragen. Misschien een telefoontje/mailtje naar de importeur? Zoeken op chrono24.com? Het zijn maar een paar wilde suggesties die zo bij me opkomen.
Succes ermee, enne… laat het ons vooral weten als je 'm gevonden hebt!! (tu)

Ivo,

In Stuttgart, nieuw en ongedragen bij juwelier (Ralf Häffner) voor EUR 825!! Zou hem bijna zelf kopen…

Jammer genoeg kom ik nooit in Duitsland, want dat is een hele mooie prijs!

Als ik terug ben van vakantie zal ik de twee zaken die ik ken, die Oris verkopen, eens binnen lopen en deze prijs op tafel gooien :wink:

Hopelijk kunnen ze er nog aan komen.

Maar je kunt toch vragen of het horloge wordt verzonden? Binnen EU, dus met BTW problemen heb je niet van doen. Juwelier, stelt dat het nieuw is, geen probleem toch? Verzendkosten EUR 20 max gok ik zo.

Haha, je bent me voor!

Na even te hebben gegoogled zag ik dat het ook een internetshop is!

Daar hoef je niet voor naar Duitsland, Ivo. Häffner stuurt het horloge naar jou thuis als je dat wilt.
Overigens zou ik de volgorde omgooien bij die juwelier: eerst kijken of het te krijgen is en dan die prijs op tafel gooien. :wink:

Ivo, ook op ebay.com staat er in ieder geval 1. Maar daar krijg je ongetwijfeld bonje mee bij invoer per post (want van buiten de EU). Bonje=19% plus ongeveer EUR 17 voor handling van TPG…

Dus niet moeilijk doen en als de sodemieter contact opnemen met Häffner! :slight_smile:

En anders kopen Paul en ik hem!!

Ja, toevallig was ik nog op zoek naar een dergelijk klokkie! :wink:

Willen jullie wel even met je tengels van mijn klokkie afblijven!!! ;):stuck_out_tongue:

Neehoor, wie het eerst komt wie het eerst maalt!
Ik ga eerst even de juweliers af.

Dan ben ik wel ff benieuwd of je 'm vindt. En tegen welke prijs. Hou je ons op de hoogte?