Orologeria Bodoni

Hi All,

Sinds een aantal weekjes ben ik mezelf aan het verdiepen in de wereld van horloges. Veel gelezen en gespeurd naar mijn eerste high-end horloge. Mijn keuze is gevallen op de Omega Speedmaster '57 en nu zie ik op Chrono24 dit horloge ruim 2K goedkoper aangeboden staan dan de aanbevolen detailprijs. Horlogehuis Orologeria Bodoni uit Italie biedt al haar horloges voor veel goedkoper aan. (Nieuw!!)

Nu is natuurlijk mijn vraag of dit legit is, of zoals mijn vermoeden, te mooi om waar te zijn. Iemand ervaring hiermee?

Hoor het graag.

Dat is een kwestie van zelf even goed onderzoek doen. Heeft de verkoper al veel positieve feedback op Chrono24.

Als je gebruik kunt maken van het beschermd aankopen programma via Chrono24 lijkt mij weinig aan de hand.

Verder kun je ook eens kijken bij de bekende grijze handelaren in Nederland zoals William Wien, Ten2Two, Messink Watches etc. Die kunnen in veel gevallen horloges ook met een mooie korting leveren .

Heb zelf ook al eens een horloge in Italië gekocht en deze ervaring was positief. Bodoni ken ik persoonlijk niet.

2 likes

Thank voor het bericht! Ik vind William Wien er ook aardig uitzien echter is dat dan toch bijna €1000 duurder dan een grijze handelaar in Italië.

Ik begrijp dus nog steeds niet dat de prijzen zo kunnen verschillen. Terwijl alle voorwaarden gelijk zijn (model, nieuw, inclusief garanties en certificaten). Dit maakt me toch een beetje huiverig bij het aankopen van mijn eerste horloge :blush:

Op watchuseek staat een vrij uitgebreide thread over Horologeria Bodoni. Kan me herinneren dat er vooral veel kritiek was op hun communicatie. Show Commerce, ook uut Turijn, is iets duurder maar krijgt betere reviews

1 like

Thanks, ik lees idd ook veel over slechte communicatie. Echter kan je voor dit geld wel een retourtje Turijn kopen als de communicatie het probleem is :smile:

Ik heb meer zorgen over de echtheid en alle correcte/volledige papieren.