Orphic

Normaal gesproken ben ik iemand die vooral meeleest op het forum en niet snel iets post. Maar deze keer vond ik het toch leuk om mijn verhaal te delen. Misschien ook omdat ik eigenlijk nauwelijks iets kon vinden over Orphic op het forum. En zoals het gezegde luidt, onbekend maakt onbemind.

Soms komt er een horloge voorbij waarvan je vooraf denkt. Dit is eigenlijk helemaal niet mijn ding. En toch gebeurt er iets. Je blijft kijken, je wordt nieuwsgierig en voor je het weet ben je jezelf aan het overtuigen waarom het misschien toch een goed idee is.

En natuurlijk volgt daarna de moeilijkste stap, het thuis uitleggen. Je probeert het nog zo rationeel mogelijk te brengen, met argumenten over design, kwaliteit en “dit is toch echt iets bijzonders”. Terwijl je diep van binnen ook wel weet dat je jezelf een beetje voor de gek houdt…

Het begon eigenlijk heel toevallig. Ik keek weer eens in mijn spambox en ontdekte daar een mail die ik bijna gemist had. Het bleek een uitnodiging te zijn om als een van de eersten de nieuwe Nebula te kunnen bestellen.

Mijn eerste reactie was eerlijk gezegd. dit past helemaal niet binnen mijn gebruikelijke smaak. Ik val normaal gesproken vooral voor wat klassiekere ontwerpen.

Maar juist het feit dat de Nebula anders is, bleef hangen. Het ontwerp is wat gedurfder dan wat ik normaal zou kiezen en de Black Mother of Pearl wijzerplaat geeft het horloge iets bijzonders. Niet iets wat je elke dag tegenkomt.

En misschien is dat ook wel precies de charme van deze hobby. Je hebt vaak een bepaald beeld van wat je mooi vindt, totdat er ineens een horloge voorbij komt dat volledig buiten dat plaatje valt.

Uiteindelijk was het dus een beetje een impulsieve aankoop. Geen maandenlange zoektocht, geen uitgebreide vergelijkingstabellen en geen lijstje met voor- en nadelen. Soms moet je jezelf ook een beetje ruimte geven om gewoon enthousiast te zijn. Waarvan akte!

Als alles volgens planning verloopt, ben ik over een paar weken de eigenaar. Ik ben vooral benieuwd hoe hij in het echt zal zijn. Een parelmoeren wijzerplaat kan op foto’s al indrukwekkend zijn, maar juist de manier waarop het licht erop valt en hoe het horloge om de pols oogt, maakt vaak het echte verschil.

Wat ook meespeelde in mijn beslissing, is dat Orphic het nieuwe merk is van de mensen achter Selten. Zelf draag ik al een Selten Jui als daily beater en daar ben ik erg tevreden over.

Wie had Orphic al op de radar?

Wordt vervolgd zodra hij binnen is… Uiteraard zal ik dan mijn eerste indrukken en wat foto’s delen.

6 likes

Heel apart, bijzonder horloge.
Ben benieuwd naar de irl foto’s.

Dat heb ik nu dus met Urwerk, rare creaties maar het heeft toch ook wel weer wat

Nog nooit van gehoord maar ik ben benieuwd naar je bevindingen.

Wauw! Best gewaagd, maar als je erdoor wordt gegrepen is het goed te begrijpen dat je 'm wil hebben. Selten is een leuk merk, benieuwd naar de kwaliteit zodra je 'm in handen hebt.
Veel afwachtplezier gewenst!