Orsa duiker

Sinds er op dit forum een post is geplaatst over de duiker van Orsa, de Sea Angler, zit dit horloge in mijn hoofd.

Zijn er meer mensen met interesse in dit horloge?
Ik heb al gelezen dat Tony en Ruud het ook een interessant horloge vinden, maar geen idee of ze daadwerkelijk willen kopen.

Tony heeft wel al geinformeerd naar prijzen
1 piece sent to netherland is 385 usd
2 piece sent to netherland is 725 usd
3 piece sent to netherland is 945 usd.

Dat is al een aardige korting. 1 horloge kost $385 en bij afname van 3 horloges zakt dit naar $315. (staat de dollar nog steeds zo gunstig?)
Wie weet wat de prijs doet bij nog meer deelnemers!?

Ik heb zelf geen pay-pall, maar misschien is er iemand bereid een inkoop-actie op poten te zetten?

Kijk voor info op www.orsawatchco.com

Ik heb ook belangstelling.

Hoi Ivo,

Het is echt n mooi klokkie. Ook de maat is goed. Er komen ook nog andere kleuren. Oranje vindt ik zelf wel mooi.
Het enige wat mij tegen houdt is het bestellen in USA. Ik heb geen ervaringen mee om n horloge te importeren. Komt daar dan nog belasting en invoerrechten bij? Denk je dat je n koopje heb!

Ik ken verder ook niemand die in States woont. Anders kun je het misschien op zo’n manier doen.

http://www.orsawatchco.com/
ETA 2824-2 Automatic movement
316l Stainless steel case
Unidirectional rotating bezel with 120 clicks
Domed hardlex mineral crystal (sapphire optional)
300m/1000ft Water resistant
8mm Screw down crown
Date at 6hrs
Super luminova coated hands and dial. Case finish is sand blasted
Bezel/case back polished.
22mm lugs with connecting rods
Weight: 136g
Dimentions: 45mm wide x 54mm length
Thickness 16mm
Stainless steel movement holder

@ Tony:

Je hebt gelijk, daar heb ik inderdaad ook niet aan gedacht.
Via chronograph.com heb ik een keer een Seiko duiker gekocht en daar moest ik ook invoerrechten over betalen.

Als ik het mij goed herinner was dat 19%.

Als het 19% zou zijn kom je uit op $374.85 per horloge

945/100*19=179.55
945+179.55/3=374.85

Of je moet de verkoper zo ver krijgen dat hij het mooi inpakt, een grote strik er omheen knoopt en er ‘GIFT’ op schrijft, bij cadeaus heb je namelijk nix met invoerrechten te maken.

Ik zou meteen meedoen, ben alleen niet zo dol op kleurtjes.

Iemand op een ander forum heeft deze gephotoshopt:

Bij deze zou ik meteen meedoen, prijs is niet verkeerd ondanks evt BTW. Maar de zwarte moet nog effe wegblijven, $$$$=op !

Onder het motto. …geef het leven kleur, mag het van mij wel zo’n oranje. Persoonlijk, word zwart weer zo saai, allerdaags.

Wat dacht je vd WK2006, koninginnedag kortom genoeg dagen om te dragen!

Is er al iemand die zich geroepen voelt om een inkoop-actie te starten?

Ik weet nu van 4 mensen die interesse hebben in een inkoop-actie, Tony, Dale Vito, LeenV en ikzelf.

Ik heb vanavond een e-mail gekregen van Dale Vito dat hij ook wel mee zou willen doen met een eventuele inkoop-actie.(hij was getipt door LeenV)

Hierdoor kreeg ik het idee dat zowel LeenV als Dale Vito denken dat ik de inkoop-actie ga regelen.

Ik ben niet te beroerd om dit te regelen, alleen zitten er bij mij nogal wat haken en ogen aan.

Ik ben geen regelmatig internet aankoper, heb geen creditcard en heb de ballen verstand van paypal.

Het lijkt mij verstandiger en handiger als dit gedaan zou worden door iemand met wat meer internet-aankoop ervaring.

Voor een review van het horloge kun je klikken
http://www.equationoftime.com/forums/PilotForum/index.cgi?read=445

Dus nogmaals, wie voelt zich geroepen?:slight_smile:

?

Op zich wel, maar ik wacht zowiezo op de stalen band die ze aan het ontwikkelen zijn, heel benieuwd hoe die combo uitpakt.
En bestellen in Amerika is wat onvoorspelbaarder dan uit een EU land, ook qua planning. Het verschepen kan lang duren, en als de douane wat moeilijker doet, kan het pakket ook lang blijven hangen. En vergeet inderdaad de btw en invoer/douane kosten niet!.
De eerste staat trouwens al weer op ebay:

http://cgi.ebay.nl/ORSA-Diving-watch-Sea-Angler_W0QQitemZ5063180127QQcategoryZ31387QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Yaffle

Ik heb inderdaad Dale op dit topic gewezen, niet met het idee dat jij (Ivo) de inkoopactie zou starten, alleen omdat ik wist dat hij ook belangstelling had.
Starten van de actie, … komende woensdag heb ik een examen in Groningen aansluitend ben ik een aantal dagen in Berlijn. Op dit moment niet, na terugkeer misschien.
overigens heb ikzelf niet de onzekere ervaring die Yaffle aanhaalt, levering is altijd correct en snel (behalve de gratis optie van chronograph.com die is ook correct maar niet snel) De verzending die Orsa hanteert duurt een dag of 4. De douane kan inderdaad btw en invoer heffen, maar dan nog.

Op dit moment niet, de $$$$ zijn even op :frowning:

Ruud

De dollar staat wel heel erg gunstig nu!

Voor je euro krijg je nu 1.60 dollar

Dus als je 1 Orsa koopt voor 385 dollar ben je 240 euro kwijt!
(Dit is zonder groepskorting en invoer, maar wel met versturen.)

Ik moet nu toch echt maar eens een creditcard gaan aanvragen!!!

Eh… Meer zo rond de 1.18 dacht ik…

Yaffle

Ja…misschien 1.20 maar dat is het dan ook

Hierbij n wisselkoers : http://www.xe.com/pca/input.cgi

1 klok - 385.00 USD - United States Dollars = 325.533 EUR

3 klok - 945.00 USD - United States Dollars = 799.239 EUR

De prijs valt eigenllijk mee. Als je ziet wat je krijgt en wat ze er voor bieden in vergelijk met andere klokkies. En hij blijft mooi.

Controlevraagje:
Orsa is toch een Canadees merk ?
Wanneer je de horloges uit Canada koopt moet je denk ik betalen in Canadeese dollars, en die hebben een andere koers dan de USD.
945 Canada Dollars = 690.051 EUR

USD staat toch voor United States Dollar :S

Ruud

Ik heb eens gekeken wat er mogelijk is om n ORSA te bestellen.
Ze verzenden het als n gift en hebben hierbij nog geen problemen mee ondervonden.

Je kunt alleen betalen met PAYPAL. Die heeft echter n limiet van 750,- euro, mijn creitt card kan meer aan, maar dit heeft er nx mee te maken. Ik heb geen idee hoe ik de limiet bij PAYPAL moet verhogen. Het geheel gebeurt in het Engels, maar dit heeft nu duidelijk zijn beperkingen voor mij.

Als het niet anders is bestel ik er 2, dan blijf ik onder de PAYPAL limiet.
Graag verneem ik dan wie er eventueel dan nog interesse heeft in n ORSA. Je maak dan het bedrag aan mij over, ik bestel de ORSA’s. Je komt de klok dan ophalen in Rotterdam.

Het is zeker niet mogelijk om te betalen bij het ophalen?

Op dit moment verblijf ik in Berlijn, wanneer ga je bestellen, ik heb belangstelling.
groet, LeenV