Ik heb een vorige maand de Orsa Sea Angler van Stefan gekocht. Ik ben er erg blij mee. Maar na een paar dagen zag ik ineens, bij een bepaalde lichtinval, dat er op de plaat slijtage was ontstaan. Dat kwam door het aanlopen van de urenwijzer. Toen ik vervolgens de foto’s van Stefan nog eens goed bekeek zag ik het er al op staan. Hierbij een foto van Stefan (zonder te vragen, ik hoop dat je het niet erg vindt):
Ik heb hierover trouwens geen contact met Stefan opgenomen, dat vond ik niet nodig, het was hem niet opgevallen en mij ook niet en ik vond het niet echt erg dus… waarom zou ik? Maar na wederom een paar dagen dacht ik, waarom niet eens aan Orsa vragen of ze nog zo’n plaat hebben? Na weer een paar dagen heb ik dat ook gedaan en nog eens een paar dagen later kreeg ik antwoord. Die plaat hadden ze niet meer. Jammer.
Maar ik kon een plaat van een oranje Sea Angler krijgen tegen portokosten. Ach waarom niet, wie weet dat ik die er nog eens op laat zetten? Dat heb ik dus gedaan.
Het heeft even geduurd maar ik kreeg vorige week een pakje binnen met niet alleen een oranje plaat, maar ook een zwarte plaat zonder tekst maar wel hetzelfde “zeemonster” als op de onderkant van het horloge staat er klein op en witte geverfde indexen. En een Orsa rubberen band met flexibel aanzetpunt. Dat is toch fantastische service!? Wilde ik even opmerken, dat zal niet overal zo gaan.
Yep, Martin Berg (de man achter Orsa, een Canadees) is super-klantgericht. Ik heb zelf een oranje Sea-Angler en een groene Monstrum, en heb wel eens om wat nieuwe schroeven gevraagd (uiteraard tegen betaling mijnerzijds). Kreeg toen gewoon gratis een compleet nieuwe band opgestuurd!
Is inderdaad goede service. Mag ook best wel gezegd worden. Niet alle mensen schijnen zo over Orsa te denken (zoek maar even op het WUS-forum). Toen ik mijn Orsa eerder dit jaar net gekocht had, las ik van alles over een nukkige fabrikant… Ik dacht toen wel even “wat heb ik nou gekocht?”
Terug naar jouw horloge: gewoon een mooi horloge en ik zou die andere plaat ook wel eens willen zien!
Misschien moet ik ook eens een poging wagen: de secondewijzer van mijn Orsa vervaagt een beetje: het oranje wordt wittig-oranje.